Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در تبیین دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی:

اسلام هراسی و ناامنی؛ نقطه مشترک دو نامه رهبری به جوانان غربی/ لزوم توجه جوانان به ترویج نامحسوس فرهنگ غرب در بطن جوامع


امام جمعه ابرکوه گفت: آنچه می توان به عنوان نقطه مشترک در هر دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی بیان کرد ترویج اسلام هراسی و ایجاد ناامنی در دنیاست که ریشه در زیاده خواهی غرب دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، در تاریخ دوم بهمن ماه سال 1393 ، در پی حوادث ضد اسلامی و توهین رسانه های فرانسوی که در کشور فرانسه رخ داد، رهبر معظم انقلاب پیام مهمی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی صادر کردند. متن کامل نامه را در اینجا می توانید بخوانید.


همچنین در روز گذشته برای دومین بار ایشان در نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی تأکید کردند: واکنش‌های عجولانه علیه مسلمانان اروپا به ‌بهانه مقابل با تروریسم کینه‌ها را افزایش خواهد داد. برای خواندن متن کامل دومین نامه مقام معظم رهبری اینجا را کلیک کنید.


در همین راستا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در گفتگو با سرو ابرکوه، اظهار کرد: متاسفانه دنیای غرب و آمریکا، به ویژه جوانان آنها، گرفتار جهل مرکب هستند. یعنی به واسطه اینکه هیچ گونه علم و اطلاعی از حقایق زندگی و معیارهای ارزشمند آن، که نهفته در آموزه های مکتب وحی و اسلام عزیز است، ندارند.


حسینی افزود: لذا آنها فکر می کنند چیزی غیر از آنچه فکر می کنند، در این جهان نیست. از همین رو الهام گرفتن از آموزه های سعادت آفرین و آزادی بخش اسلام همچون آب گوارایی است که تشنگان حقیقت را در غرب سیراب خواهد کرد.


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان به این ضرورت پی برده اند، که نسل جوان غرب را از این جهل و ناآگاهی نجات داده و آنها را با حقایق اسلام ناب محمدی آشنا کنند.


امام جمعه ابرکوه، با اشاره به عمومیت مطالب نامه های اول و دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی و لزوم توجه جوانان مسلمان بر هر دو نامه، گفت: توجه جوانان به هر دو نامه، مسئله مهمی است. چرا که جوان با دیدی عاری از تعصب و با مطالعه، حق را می پذیرد و با شوق بر آن تاکید می کند.


حسینی عنوان کرد: ایشان در هر دو نامه، بر لزوم توجه جوانان به مولفه های واقعی اسلام، خلاف آنچه غرب در حال تبلیغ آن است تاکید کردند. چرا که آنچه غرب از اسلام تبلیغ می کند، چیزی متفاوت با مبانی اسلام ناب بوده و عموم مردم بویژه جوانان باید به این قضیه توجه کنند.


وی توجه به مسئله اسلام هراسی در هر دو نامه را نشان از اهمیت آن و رسالت سنگین رسانه ها در معرفی اسلام ناب بیان کرد و گفت: رسانه های اسلامی امروز باید با دقت و فعالیت شبانه روزی و بسیج عمومی، در معرفی اسلام؛ نه اسلام داعشی و آنچه نشریه های فرانسوی در حال تبلیغ آن هستند، در داخل و خارج تلاش کنند.


این مقام مسئول، حوادث تلخ فرانسه را نمونه کوچکی از جنایات بارز غرب در دنیا برشمرد و افزود: آنچه در فرانسه، فلسطین و لبنان و... رخ می دهد یک نقطه مشترک دارد و آن ایجاد ناامنی است، که با تاکید رهبر انقلاب، کسانی که به هر علت در ایجاد ناامنی در دنیا دخالت دارند؛ باید شناسایی و معرفی شوند، که این امر با پیگیری جوانان امکان پذیر خواهد بود.


وی ریشه تمامی ترورها را زیاده روی غرب نامید و بیان کرد: رهبر انقلاب جوانان را، به منطق متناقض غرب در برخورد با ترورها و قربانیان آن در کشورهای مختلف، متوجه کردند و این نشان می دهد که رابطه ای بین این ترورها و زیاده خواهی های کشورهای سلطه گر جهانی وجود دارد.


حسینی با تاکید بر لزوم توجه جوانان بر تحمیل فرهنگ خشونت بار غرب و ترویج بی بند و باری اخلاقی که خود در خاستگاهش با عدم مقبولیت روبرو شده، ابراز کرد: زمانی که ترویج بی بند و باری در کشورهایی که خود مروج این فرهنگ هستند مذموم شمرده شده است، باید دولتمردان ما نیز به این مسئله توجه کرده و با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جلوی فساد و فحشا را بگیرند.


امام جمعه در پایان خاطرنشان کرد: رسالت تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام؛ یک رسالت همگانی است که جوانان ما در ممالک اسلامی نیز، باید به آن توجه داشته باشند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد