Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/مسعود بصیری

اسکار اصغر فرهادی و چند نکته


نویسنده ابرکوهی نوشت: اسکار گرفتن فرهادی شاید برخی را خوشحال کند اما تنها دستاوردش این است که حواس ما را از چند موضوع پرت کند.

به گزارش سرو ابرکوه، اسکار،اصغر فرهادی و چند نکته، نوشته مسعود بصیری را می خوانید.

اگرچه برخی ها از اسکار گرفتن فرهادی خیلی خوشحالند و یک بازیگر سینما هم آن را آرپی جی هفت نامیده است اما واقعیت آن است که این جایزه تنها دستاوردش برای ما، پرت کردن حواسمان از موضوعات اصلی است. این موضوعات این هاست:

۱- آمریکا دارد خودش را با رسانه و سینما دایه مهربانتر از مادر نشان می‌دهد اما این کشور همان است که داروهای بیماران ما را تحریم می کند و ۴۰ سال است از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است.

۲- فیلم فرهادی یک فیلم عادی است که در نهایت، جامعه ایرانی را فاسد و همه را گرفتار می‌داند مثل فیلم قبلی‌اش که همه را درحال فرار از ایران نشان می داد.

۳- پرفروش بودن فیلم فرهادی دلیل بر کیفیت بالای آن نیست چرا که به اذعان اکثر کارشناسان، فضای سیاسی حاکم بر جامعه باعث استقبال از آن شد ضمن این که در تاریخ سینمای ایران بوده‌اند فیلم‌های کم ارزشی که اتفاقا خیلی خوب هم فروخته‌اند.

۴- تقریبا اکثر آمریکایی‌ها با رفتار ترامپ موافق هستند لذا فرهادی به جای اینکه در مخالفت با ترامپ در مراسم اسکار شرکت نکند بهتر است قول بدهد چهره مردمش را در نگاه جهانیان خراب نکند.

۵- آقای فرهادی برود یک فیلم در مبارزه با ظلم ۲۰۰ ساله آمریکا و انگلیس بر این کشور بسازد ببینیم کسی به او اسکار می دهد یا اسکار فقط برای خوش‌رقصی پیش کدخدا است. اما فرهادی نه جرات این کار را دارد و نه اصلا این مساله را می فهمد.

–پ.ن: واقعا برخی‌ها اینقدر از موضوع پرت هستند که فکر می‌کنند آمریکا به خاطر توانایی فرهادی اسکار را به وی داده است؟

منبع: ابرنیوز




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد