Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

پایتخت پرتغال روز گذشته عرصه تظاهرات اعتراضی به برنامه‌های ریاضتی دولت این کشور و تصویب بودجه سال آینده بود.

اعتصاب آتش‌نشان‌های انگلیسی در اعتراض به قوانین بازنشستگی


به گزارش سروابرکوه ، فارس به نقل از خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، آتش‌نشان‌های انگلیس و ولز شب گذشته در اعتراض به قوانین بازنشستگی، دست به اعتصاب زدند. اعضای اتحادیه آتش‌نشانان (اف‌بی‌یو)، دیروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی این اعتصاب را آغاز کرده و به خیابان‌ها آمدند. اعتصاب آتش‌نشان‌های معترض تا ساعت ۲۳:۰۰ ادامه داشت. آتش‌نشان‌های انگلیسی قرار است روز دوشنبه نیز اعتصابی ۲ ساعته را برگزار کنند. اتحادیه‌های صنفی آتش‌نشان‌ها نسبت به قوانین بازنشستگی و همچنین قانون اخراج در صورت کاهش آمادگی معترض هستند. این اتحادیه‌ها از دولت خواسته‌اند شرایطی را ایجاد کند که کارکنان آتش‌نشانی با خطر اخراج ناشی از بالا رفتن سن و پایین آمدن آمادگی بدنی روبرو نشوند. آتش‌نشان‌ها همچنین کاهش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۵۵ سال را خواستار هستند. آتش‌نشان‌ها ماه گذشته نیز اعتصابی ۴ ساعته انجام دادند، اما یک قرار اعتصاب دیگر را لغو کردند، چراکه احتمال می‌دادند دولت با شرایط آن‌ها موافقت کند. «مت رک» دبیر کل «اف‌بی‌یو» می‌گوید: مسخره است که بعد از دو سال مذاکره، دولت هنوز نتوانسته به این وضعیت سر و سامان بدهد. آتش‌نشان‌ها علاقمندند که این مسئله از طریق گفت‌وگو حل شود، اما دولت حتی به شواهد خود هم که نشان می‌دهد این طرح‌های غیرعملی و نشدنی هستند، توجهی ندارد. وی می‌افزاید: آتش‌نشان‌ها قانون بازنشستگی‌ای می‌خواهند که ذات مرگ‌آور کارشان در آن در لحاظ شده و ضمنا هم برای آن‌ها هم برای مالیات‌دهندگان، عملی و شدنی باشد. امیدواریم این اعتصاب کوتاه دولت را به مذاکره برگرداند تا بتوانیم راه حلی برای حرکت رو به جلو، پیدا کنیم.

به گزارش سروابرکوه، فارس به نقل از خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، آتش‌نشان‌های انگلیس و ولز شب گذشته در اعتراض به قوانین بازنشستگی، دست به اعتصاب زدند.

اعضای اتحادیه آتش‌نشانان (اف‌بی‌یو)، دیروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی این اعتصاب را آغاز کرده و به خیابان‌ها آمدند. اعتصاب آتش‌نشان‌های معترض تا ساعت ۲۳:۰۰ ادامه داشت. آتش‌نشان‌های انگلیسی قرار است روز دوشنبه نیز اعتصابی ۲ ساعته را برگزار کنند.

اتحادیه‌های صنفی آتش‌نشان‌ها نسبت به قوانین بازنشستگی و همچنین قانون اخراج در صورت کاهش آمادگی معترض هستند. این اتحادیه‌ها از دولت خواسته‌اند شرایطی را ایجاد کند که کارکنان آتش‌نشانی با خطر اخراج ناشی از بالا رفتن سن و پایین آمدن آمادگی بدنی روبرو نشوند. آتش‌نشان‌ها همچنین کاهش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۵۵ سال را خواستار هستند.

آتش‌نشان‌ها ماه گذشته نیز اعتصابی ۴ ساعته انجام دادند، اما یک قرار اعتصاب دیگر را لغو کردند، چراکه احتمال می‌دادند دولت با شرایط آن‌ها موافقت کند.

«مت رک» دبیر کل «اف‌بی‌یو» می‌گوید: مسخره است که بعد از دو سال مذاکره، دولت هنوز نتوانسته به این وضعیت سر و سامان بدهد. آتش‌نشان‌ها علاقمندند که این مسئله از طریق گفت‌وگو حل شود، اما دولت حتی به شواهد خود هم که نشان می‌دهد این طرح‌های غیرعملی و نشدنی هستند، توجهی ندارد.

وی می‌افزاید: آتش‌نشان‌ها قانون بازنشستگی‌ای می‌خواهند که ذات مرگ‌آور کارشان در آن در لحاظ شده و ضمنا هم برای آن‌ها هم برای مالیات‌دهندگان، عملی و شدنی باشد. امیدواریم این اعتصاب کوتاه دولت را به مذاکره برگرداند تا بتوانیم راه حلی برای حرکت رو به جلو، پیدا کنیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد