Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در راستای بهبود اقتصاد صورت گرفت

اعطای 7 میلیارد ریال تسهیلات به 57 ابرکوهی در راستای اقتصاد مقاومتی


جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ابرکوه، مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات به 57 نفر واجد شرایط اعطا شد.

رضا شمسیان از ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی همیشه نقش و اهمیت بسیج، در عرصه های مختلف به چشم می خورد.


شمسیان ادامه داد: یکی از این عرصه ها، که بسیج در سال های اخیر حضور پررنگ داشته و فعالیت هایی را انجام داده است، بحث اقتصاد مقاومتی مس باشد که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است.


وی گفت: در این راستا سازمان بسیج مستضعفین بخشی از طرح هایی که منجر به خودکفایی خانواده ها می شود را در دستور کار قرار داده است. از مجموعه اقداماتی که این نهاد می خواهد با همکاری سازمان ها و اقشار در خصوص الگو سازی طرح های اقتصاد مقاومتی انجام دهد می توان به ترویج  و فرهنگ سازی فعالیت بومی روستائیان، تأمین سرمایه اولیه جهت ورود به طرح های مذکور، تأمین نهاده های لازم مورد نیاز روستائیان، راه اندازی سامانه جمع آوری محصولات و ترویج محصولات سالم اشاره نمود.


شمسیان بیان کرد: بسیج سازندگی شهرستان ابرکوه از سال 92 تا کنون تسهیلاتی با همکاری بانک مهر اقتصاد جهت ورود متقاضیان، به طرح های اقتصاد مقاومتی اعطا نموده است. این تسهیلات در سال جاری نیز به مبلغ 7 میلیارد ریال تا کنون در اختیار 57 نفر از افراد واجد قرار گرفته است.


وی گفت: عرصه های فعالیت بسیج سازندگی شهرستان جهت توسعه بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و تحقق اقتصاد مقاومتی شامل: پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، کبک، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ و ...، دادم های سبک وسنگین، ماهیان سردآبی و گرم آبی، تولد کود ورمی کمپوست، محصولات گلخانه ای، کشت زعفران و گیاهان دارویی، اصلاح باغات، تولید علوفه هیدرو پونیک، صنایع تبدیلی کوچک مانند بسته بندی، خشک کن، ریسندگی و ... می باشد.


این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی، علمی کردن کشاورزی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی در زمینه اصلاح باغات پسته و توجیه بالا بردن کیفیت شیر تولیدی، با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی می باشد که تا کنون چندین آن دوره برگزار  شده است.


شمسیان عنوان کرد: اجرای طرحی با عنوان «همگام با کشاورز در روستاها» در راستای علمی کردن کشاورزی و افزایش تولید و کیفیت محصولات در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا می باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین تا کنون در راستای اشغال زایی، نیز تسهیلاتی به بسیجیان فعال واجد شرایط اعطا شده است.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد