Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه:

افزایش حوادث ترافیکی در ابرکوه نگران کننده است


فرماندار ابرکوه گفت: وقوع حوادث ترافیکی در یکسال گذشته به دلیل عدم رشد زیر ساخت های شهری، افزایش جمعیت، مساحت شهرها و افزایش وسایل نقلیه، نگران کننده است.

به گزارش سروابرکوه، در جلسه شورای ترافیک شهرستان ابرکوه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده بود، محمد کاظمی‌نسب فرماندار ابرکوه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل، خواستار شناسایی و مرتفع نمودن نقاط حادثه خیز در شهر ابرکوه و شهر مهردشت شد.

کاظمی‌نسب افزود: حوادث ترافیکی در یکسال گذشته نگران کننده است که دلیل اول را عدم رشد زیر ساخت های شهری همزمان و همگام با افزایش جمعیت و مساحت شهرها عنوان کرد و دلیل دوم را افزایش وسایل نقلیه و تردد زیاد دانست .

وی آموزش شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی توسط مسئولین امر در پیشگیری از حوادث و تصادفات لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: با تصمیمات شایسته و مناسب در جلسات شورا حوادث ترافیکی به حداقل خواهد رسید، شهرداری ها و دیگر مسئولین متولی باید حوادث و خصوصا مرگ و میرها و جوادث جرحی را به حداقل برسانند.

رئیس شورای ترافیک شهرستان ادامه داد: در سال 97 شاهد اقدامات بسیار خوبی از جمله راه اندازی پلیس راه ابرکوه، پلیس راهور بخش بهمن و اختصاص اعتبار ایست و بازرسی ابرکوه بودیم و انشاالله بتوانیم در سال 98 با اخذ تصمیمات جدید سال بهتری را برای پلیس راهور داشته باشیم.

محمد پورشمس رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: در 9 ماهه اول سال 97 در شهرستان ابرکوه پنج نفر فوت و پنجاه نفر مجروح شده اند که این آمار بالا و بسیار نگران کننده است و هزینه های زیادی به خانواده ها و دولت تحمیل خواهد کرد.

پورشمس با بیان نزدیک بودن سال نو و ورود گردشگران به شهرها افزود: ترافیک به یک مساله بسیار مهمی تبدیل شده است، کسانی که وارد هر شهری می شوند ترافیک و نظم و امنیت ترافیکی و علائم آن شهر است که توجه ویژه مردم را به خود جلب می کند و در مورد آن نظر میدهند و مسولین و متولیان امر تلاش وافری در ساماندهی امور ترافیکی شهر داشته باشند .

وی با توجه به مشکلات متقاضیان گواهی نامه و آموزش رانندگی در ابرکوه خاطر نشان کرد: در حد توان تلاش خواهیم کرد هماهنگی لازم را با مرکز بهداشت و درمان جهت استقرار حداقل هفته ای یکبار و اخذ تست اعتیاد در ابرکوه ، مشکلات ایاب و ذهاب متقاضیان گواهی نامه را برطرف نمائیم .

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار کرد: شهرداری ها همکاری و تعامل بیشتری نسبت به قبل با مجموعه پلیس راهور  شهرستان جهت فراهم نمودن نیازهای شهرستان در امور ترافیکی داشته باشند.

سرهنگ علیرضا صالحی فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه تصریح کرد: آمار تلفات جاده ای و شهری کشوراز تعداد 22000نفردر سال به حدود 16000 نفر رسیده است.

صالحی افزود : با اصلاح نقاط حادثه خیز و با توسعه آموزشهای لازم خواهیم توانست تا از حوادث رانندگی بکاهیم و نظم و امنیت بیشتری به شهرها بدهیم.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد