Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای عمومی ابرکوه مطرح شد

اقتصاد مقاومتی با برگزاری جلسات اجرایی نمی شود/ افت 62 سانتی متری سفره های آب به صورت سالیانه در ابرکوه


مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: در ابرکوه سالیانه 26 سانتی متر اُفت سفره آب زیر زمینی داریم که به خاطر نبود بارش، برداشت بی رویه آب و استحصال از چاه ها اتفاق می افتد، بنابراین باید مردم مدیریت مصرف داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح روز گذشته همزمان با خجسته ایام دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه شهرستان ابرکوه تشکیل شد.

اقتصاد مقاومتی با برگزاری جلسات اجرایی نمی شود
در این نشست که محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای یزد، معاونین وی، فرماندار و مدیران عضو این شورا حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان با گرامی داشت دهة مبارک فجر گفت: دهة فجر فرصتی است تا از رهگذر آن مردم عموماً و جوانان خصوصاً با دستاوردهای انقلاب و خدمات دولت و نظام آشنا شوند.

وی افزود: در ماه های پایانی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم؛ تلاش های قابل قبولی در بخش اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی و اجرائی شدن شعار سال صورت گرفته ولی اطلاع رسانی و خبر رسانی به مردم به صورت مناسب صورت نگرفته است.

امام جمعه ابرکوه افزود: مهمترین مشکل کشور، مسئله اقتصاد است و تنها راهکار برون رفت از این مشکلات اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی است و اجرائی شدن آن هم با جلسات، نظریه پردازی، خواهش و تمنا در مصرف بهینه محقّق نمی شود بلکه باید در بخش های مختلف اقتصادی در زندگی مردم مدیریت شود.

حسینی تاکید کرد: به این معنا که هر خانوار در بخش نیرو، سقف مجاز مصرف در زمینه آب و برق و گاز داشته و مازاد آن با پرداخت تصاعدی مصرف کننده، مهار شود و در این خصوص باید بدانیم در بخش مصرف آب که مصرف بهینه آن پشتوانه فکری، فرهنگی، عُرفی و شرعی دارد اگر مدیریت نشود سرانجامی نافرجام برای کشور خواهد داشت.

مردم صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند
محمدمهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب و منطقه ای استان نیز با گرامیداشت دهة فجر، اظهار کرد: ابتکار امام جمعه ابرکوه در دستور کار قرار گرفتن راهکارهای مصرف بهینه نیرو از جمله آب در جلسه شورای فرهنگ عمومی، فرصتی را ایجاد کرد تا با استفاده از آن بتوانیم در دیگر شهرستان های استان نیز از این فرصت استفاده کنیم و همیاری مردم و مسئولین را در بخش مصرف آب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مشکل اینجا است که گفته می شود در ژاپن اوّل فرهنگ آمد بعد ماشین، در آمریکا و غرب اول ماشین آمد بعد فرهنگ کاربری آن، امّا در ایران فقط ماشین آمد؛ اگر ما فرهنگ مصرف درست را داشتیم مشکل کم آبی به راحتی مدیریت می شد.

جوادیان زاده با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با منابع آبی مخصوصاً در بخش کشاورزی گره خورده است، گفت: به دلیل آگاهی نسل جوان، نوجوان و آینده ساز طرحی بنام طرح داناب در مدارس اجرائی شده و برای آموزش آن منابع و کتاب تهیّه و پس از آموزش آزمون گرفته می شود.

وی افزود: در ابرکوه سالیانه 62 سانتی متر اُفت سفره آب زیر زمینی داریم که به خاطر نبود بارش، برداشت بی رویه آب و استحصال از چاه ها اتفاق می افتد، اگر بگوئیم آب نیست مردم به وحشت می افتند و اگر بگوئیم هست، مراعات مصرف نمی شود بنابراین باید مدیریت مصرف داشته باشند.

مسئله آب، دغدغه همه مسئولان شهرستان
محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه نیز اظهار کرد: فرهنگ حُسن مصرف باید از خانواده ها شروع شود و همزمان کشاورزان به محصولات کم آب خواه رو آورند.

وی افزود: دغدغه همه مسئولین مصرف بهینه آب است تا از آینده بحرانی شهرستان جلوگیری شده و لازمه آن تغییر رفتار فرد و اجتماع در این خصوص است.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد