Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد:

اولین گام در طرح حذف تابلوهای با ریشه بیگانه اجرا شد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد گفت: در سال گذته، تخلفات سیزده خیابان یزد شناسایی شد که با مهلت 15 روزه تابلوها اصلاح گردید و در سال جاری نیز با توجه به هماهنگی های انجام شده با فرماندار یزد تصمیم به پاک سازی "خیابان قیام" به عنوان شروع کار گرفته شد.

به گزارش سروابرکوه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا در خصوص جمع آوری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی با ریشه فرهنگ بیگانه گفت: این طرح با عنوان ممنوعیت استفاده از اسامی و عناوین بیگانه یک اقدام قانونی است که مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دارای آیین نامه و دستورالعمل خاص خود است.

حسین دشتی افزود: با توجه به اینکه شناسایی این تابلوها و عناوین بر عهده اداره ارشاد اسلامی است، به متخلفین خطار و یک به فرصت ۱۵ روزه داده می شود تا عناوین و تابلوهای خود را اصلاح کنند که در صورت عدم اصلاح، تخلف به نیروی انتظامی گزارش داده شده و این نهاد با هماهنگی اجرائیات شهرداری تابلوی واحد صنفی متخلف را پایین خواهند آورد.

 .

.

.

.

وی ادامه داد: در سال گذشته، تخلفات سیزده خیابان یزد شناسایی شد که با مهلتی که در اختیار آن ها قرار گرفت، تابلوها اصلاح گردید و در سال جاری نیز با توجه به هماهنگی های انجام شده با فرماندار یزد، تصمیم به پاک سازی "خیابان قیام" به عنوان اولین قدم در اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

دشتی با بیان اینکه به متخلفین خیابان قیام برای اصلاح تابلوهای خود تا تاریخ بیست و پنجم تیرماه فرصت داشته اند گفت: در خصوص تابلوهایی که برند خارجی هستند با مجوز نمایندگی می توانند طبق ضوابط و مقررات اقدام به نصب تابلو کنند.

وی در خصوص متخلفین که تابلوهای خود را اصلاح نکند تصریح کرد: در مواردی که متخلفین نصبت به اصلاح تابلو خود اقدام نکنند تابلو آن ها پایی آورده خواهد شد و بعد از تعلیق سه ماهه آن واحد، پروانه کسب آن لغو می شود.

دشتی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام حفظ قوت و قدرت زبان فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام می باشد که بیانگر معاف اسلامی است و این اصل در متن قانون نیز نوشته شده به طوری که تاثیر و بازتاب خوبی در پاسداشت زبان فارسی داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد در خصوص پاکسازی خیابان قیام ادامه داد: برای حفظ حقوق شهروندان به افرادی که تابلوهای غیر متعارفی داشتند مهلت ۱۵ روزه دوم داده شد که در راستای همین اقدام از ۵ مورد شناسایی شده ۴ مورد تابلوهای خود را اصلاح کردند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص واحد های تجاری که پرانه کسب دارند، اتحادیه های صنفی در هنگام صدور پروانه کسب، باید نام واحد صنفی خود را از اداره فرهنگ و ارشاد استعلام بگیرد که متاسفانه در انجام این کار کوتاهی صورت گرفته و به یقین در آینده مانند موارد امروز به مشکل برخورد می کنند اما واحد هایی که پروانه کسب ندارند به طور حتم با خسارت و جرائم مالی سنگینی روبرو خواهند شد.

دشتی در خصوص اجرای این طرح در شهرستان های دیگر استان گفت: در شهرستان های دیگر به دلیل اینکه عناوین بیگانه زیاد نیست به مراتب، این طرح قدرت اجرایی کمتری دارند اما با توجه به ۲۸ هزار واحد صنفی که شهرستان یزد داراست، اجرای این طرح با جدیت بیشتری پیگیری می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد