Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد:

اگر بصیرت افزایی توهین به مردم است، خداوند بزرگترین توهین کننده به شعور مدرم است


محمود زارع با بیان اینکه خداوند متعال، قرآن کریم را با عنوان بینه روشن برای بصیرت افزایی و هدایت مردم فرو فرستاده است گفت: اگر بصیرت افزایی توهین به مردم است، خداوند بزرگترین توهین کننده به شعور مردم است.

به گزارش سروابرکوه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الغدیریزد، معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد  در خصوص اینکه نشست های بصیرتی چه تأثیری در آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه و روند تحولات جامعه را دارد اظهار داشت: جایگاه بصیرت در سطح جامعه مانند چراغی است برای اتومبیل؛ اگر وسیله نقلیه ای بدون چراغ در شرایط غبار، ابهام و تاریکی به مسیر خود ادامه دهد احتمال دارد از مسیر خارج یا منحرف یا به دره ای پرت شود اما اگر یک چراغ پر نور و مه شکن و ظلمت شکنی را داشته باشد به راحتی می تواند غبار و فضای مه آلود و مبهم را بشکافد و به جلو رود.

بصیرت افزایی غبار، ظلمت و فضای مبهم را می شکافد

محمود زارع بیان کرد: اگر در سطح جامعه ای بینش و بصیرت که همان نور چراغ آن وسیله است وجود نداشته باشد و یا نور در اختیار انسانی نباشد راه و مسیر را گم و به انحراف کشیده می شود.

وی ادامه داد: بنابراین اگر جامعه ای دارای همچون نور روشن یا حداقل راهنمایی باشد که او برخودار از این نور باشد و بتواند از این بصیرت استفاده کند، غبار، ظلمت و فضای مه آلود را کنار بزند افرادی دیگر می توانند همراه وی راه را باز کنند و به جلو بروند.

زارع افزود: اگر ما وسیله و ماشینی داشته باشیم تندرو، قوی و مجهز به همه تشکیلات، اما چراغ نداشته باشد مثل همان آدم بی بصیرتی است که همه چیز دارد اما بصیرت ندارد؛ اینجا چه بسا ممکن است به دره، کوه برخورد یا به انحراف رود که این نه تنها خودش بلکه جمعیتی که به همراه وی است را نابود کند.

وی گفت: به همان اندازه که چراغ برای وسیله نقلیه در شب تاریک در فضای غبار و مه آلود نیاز به مه شکن دارد به همان نسبت هر انسانی نیاز به بصیرت دارد حالا این بصیرت بعضی از اوقات خبر یا تحلیل یا دست کسی گرفتن و به جایی هدایت کردن است.

بارزترین مصداق بصیرت قرآن کریم است / روشن ضمیران راه گشا و جامعه را هدایت می کنند

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه چه کسانی می توانند به مردم بصیرت دهند اظهار داشت: بصیرت همان نور است و چه کسی می تواند بصیرت دهد بارزترین مصداق امروز قرآن است، در ذیل قرآن ائمه اطهار (ع) در طول ائمه اطهار(ع) اولیاء و علمای دین هستند و امروز مصداق بارز و عینی آن رهبر معظم انقلاب است.

زارع با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید " کسانی که تقوای الهی داشته باشند خداوند قدرت تشخیص به آنان می دهد " عنوان کرد: روشن ضمیران جامعه کسانی هستند که تنها تقوا دارند و راه گشا هستند بلکه دیگران را هم می توانند هدایت کنند.

وی در پاسخ به اینکه عداه ای معتقدند نشست های بصیرتی افزایی توهین به شعور مردم است اظهار داشت: مثل این است که بیایند بگویند ماشین چراغ نمی خواهد، اگر این درست است این بحث هم درست است.

زارع ادامه داد: ماشین در روز که شفاف و پیداست می تواند حرکت کند اما مهم آن جاست که این چراغ در فضای غبار و مه آلود و ظلمت به کار آید که در شرایط عادی که همه می بینند و حرکت می کنند.

وی بیان کرد: آنجایی مهم است که همین آدم ها خودشان می شوند فضای غبار آلود و همین حرف های شبهه ناکی که زده می شود و می زنند به عبارتی کلمه "الحق و یراد بها الباطل" است.

اگر بصیرت افزایی توهین به مردم است، خداوند بزرگترین توهین کننده به شعور مردم است

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: اگر اینجوری بود خداوند چرا 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشیرت فرستاد، چرا خداوند سبحان انمه معصومین (ع) را برای هدایت ما  فرستاد اگر توهین به شعور مردم است پس خداوند بزرگترین توهین کننده به شعور مردم است.

محمود زارع  خاطرنشان کرد: اگر خداوند متعال قرآن کریم را با عنوان بینه روشن فرو فرستاده است برای بصیرت افزایی و هدایت مردم است. پس بگوییم خداوند سبحان، پیامبران عظیم الشأن، ائمه اطهار(ع) و اولیای دین بزرگترین توهین کننده به مردم هستند.

کسانی که مخالف نشست های بصیرت افزایی هستند خودشان توهین کننده به شعور مردم اند

وی بیان کرد: این چه حرفی است که زده می شود کسانی که این حرف ها را می زنند خودشان توهین کننده به شعور مردم هستند، انسان موجودی است که از قوه به فعل می رسد. یعنی موجودی است خام که این باید هدایت شود. چه کسی باید این ها را هدایت کنند و به مرحله خدا گونه برساند؟ خداوند متعال که فرشتگان را داشت انسان را خلق کرد موجودی بین فرشته و حیوان، که بتواند از حیوان به فرشتگی برسد.

زارع در خصوص اینکه آیا نشست های بصیرت افزایی در استان یزد برگزار می شود اظهار داشت: باید این نشست ها برگزار شود که سپاه در طول سال این چنین برنامه هایی را دارد.

فلسفه وجودی نشست های بصیرت افزایی، جلوگیری از انحراف است

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی مناسبت ها همین است که رسانه ها ی صوتی تصویری، سایت ها، علماء، وعاظ، روحانیون، هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی، مسئولین و دلسوزان نظام و انقلاب بیایند به مردم نشان دهند که به طور مثال در این حادثه این ایام  و دهه چه اتفاقاتی افتاده است که مردم راه را گم نکنند.

زارع  ادامه داد: چطور باید آثار باستانی چند هزار ساله را اینقدر با دقت نگه داری کنیم اما بیاییم کاری کنیم مردم یادشان برود به طور مثال مردم ایران در سال 1357 چه اتفاق بزرگی را رقم زدنند که این مناسبت برای چه بود.

پشت پرده مخالفت با نشست های بصیرت افزایی، نشان از فتنه دیگری است

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: فلسفه وجودی مناسبت ها به این خاطر است که مسیر را گم نکنیم و یاد آوری شود که اگر انحراف رفتیم به مسیر برگردیم.

زارع با اشاره به پشت پرده مخالفت با نشست های بصیرت افزایی بیان کرد: از نیت کسانی که این نوع حرف ها را مطرح می کنند اطلاعی نداریم اما به نظر می رسد زمینه سازی می کنند برای فتنه ای دیگر وگرنه دلیلی وجود ندارد که گفته شود نشست ها ی بصیرت افزایی نیازی نیست و به شعور مردم توهین می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد