Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در آیین بازگشایی کتابخانه شهید شفیعی ابرکوه مطرح شد

ایده‌های مسئول کتابخانه رئیس‌آباد انگیزه‌ای جهت بازسازی آن/تخصیص اعتبار 90 میلیون تومانی برای کتابخانه‌ها


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: فعالیت‌های فرهنگی و ایده‌های جدید مسئول کتابخانه رئیس‌آباد ابرکوه جهت ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه امر کتاب‌خوانی، انگیزه ما برای بازسازی این کتابخانه شد.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز، آیین بازگشایی کتابخانه شهید ذبیح اله شفیعی رئیس‌آباد شهرستان ابرکوه، با حضور رقیه دوست فاطمی‌ها و حامد عطارها مدیرکل و معاون کتابخانه‌های عمومی استان یزد و مسئولان شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و ایده‌های جدید مسئول کتابخانه رئیس‌آباد ابرکوه جهت ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه امر کتاب‌خوانی، انگیزه مسئولان شهرستانی و استانی برای بهسازی و بازسازی این کتابخانه شد.

وی افزود: جذب بی‌نظیر کودکان، نوجوانان و زنان خانه‌دار در کتابخانه، اشاعه فرهنگ مطالعه در سطح روستا، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و... ازجمله فعالیت‌های کتابخانه شهید شفیعی است که باعث شد با کمترین امکانات و اعتبارات، سال گذشته از بین هزار شرکت‌کننده در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب، حائز رتبه برتر شد و توسط وزیر کشور از مسئول آن تقدیر به عمل آمد.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: ابرکوه یکی از شهرستان‌های برگزیده استان درزمینهٔ هنر و فرهنگ است که این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مسئولان و فعالان فرهنگی است.

شاداب سازی اولویت کار کتابخانه‌های ابرکوه شود
محمد محامدی سرپرست فرمانداری ابرکوه، ضمن تقدیر از مسئول کتابخانه مذکور و مسئولان مربوطه، اظهار کرد: جایگاه مطالعه و کتاب‌خوانی باید موازی تفریحات سالم در نظر گرفته شود، نه اینکه صرفاً به‌منظور پرکردن اوقات فراغت محسوب شود.

محامدی ضمن اشاره به اینکه سرانه مطالعه و عضویت در کتابخانه‌ها در کشور بسیار پایین است، افزود: سرانه مطالعه 15 یا 16 برای کشور اسلامی ما برازنده نیست. در ابرکوه نسبت عضویت در کتابخانه‌ها به جمعیت 50 هزار نفری شهرستان، نزدیک به 10 درصد است که می‌طلبد بیشتر روی این موضوع کارکنیم.

وی خاطرنشان کرد: شاداب سازی به‌عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی باید در اولویت فعالیت کتابخانه‌ها قرار گیرد، تا فضای فیزیکی آن برای مراجعه‌کننده جذاب شود و انگیزه آنها برای مطالعه زیاد شود.

سرپرست فرمانداری ابرکوه در پایان تصریح کرد: در سال 96 از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نود میلیون تومان اعتبار شهرستانی برای طرح تجهیز کتابخانه‌های ابرکوه، ابلاغ‌شده است.

تصاویر ابن مراسم را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد