Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نشست انجمن میراث فرهنگی تفت مطرح شد؛

آیین نخل‌گرداری تفت ثبت جهانی و باغشهر تفت ثبت ملي می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نقش توجه به حوزه بوم‌گردی در توسعه عرصه‌های گردشگری را مهم خواند و اعلام كرد: در استان یزد نیز 93 طرح در حوزه بوم‌گردي در جریان است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، محمد مهدی شرافت در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان تفت ضمن بيان مطلب فوق، گفت: اقدامات خوب صورت گرفته در سال‌های اخیر، باعث شده است که وجه گردشگری و تاریخی تفت به درستی برجسته شده و مورد توجه عموم قرار گیرد.

وي در ادامه یکی از مولفه‌های تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی را همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولین در مسیر حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و طبیعی کشور ارزیابی کرد و گفت: احیای این انجمن‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید، با هدف استفاده از توان مردمی و بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در حوزه میراث فرهنگی هر بخش و منطقه، صورت گرفته و نتایج مثبتی نیز به دنبال داشته است.

شرافت تحقق اهداف در حوزه میراث فرهنگی را در گروي مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: لازم است در حوزه صنایع دستی نیز اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد چرا که توسعه حوزه صنایع دستی، ضمن حفظ فرهنگ و سنت مردم این سرزمین، زمینه‌ساز اشتغالزایی پایدار و توسعه اشتغال خانگی و ایجاد درآمد خواهد شد.   

مدير كل ميراث فرهنگي استان در پايان نيز با پیشرو خواندن يزد در حوزه ثبت آثار ملی در کشور، از طی مراحل برای ایجاد یک هتل پنج ستاره در شهرستان تفت هم خبر داد.

"محمود زارع رشکوییه" فرماندار شهرستان تفت نيز در اين نشست با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ثبت جهانی مراسم نخل‌برداری تفت و همچنین ثبت ملی باغ‌شهر تفت، آن را در توسعه بخش گردشگری شهرستان موثر ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم، نیازمند تلاش، وفاق و همدلی بیشتری است که امیدواریم با ادامه پیگری ها، شاهد تحقق این اتفاق های خوب و مبارک در شهرستان تفت باشیم.

وي گفت: خوشبختانه رویکردها و سیاست‌های مجموعه میراث فرهنگی استان، زمینه‌های توجه ویژه و سازنده به آثار تاریخی یزد را در عرصه‌های ملی و حتی جهانی فراهم آورده است که جای قدردانی دارد.

اين مسئل با بیان این که تفت به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در حوزه گردشگری طبیعی در کشور مطرح و زبانزد است، ادامه داد: وجود آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی در سطح شهرستان و مناطق مختلف روستایی تفت، منجر به آن شده است که در سند توسعه شهرستان، محور گردشگری در اولویت قرار گیرد.

زارع، تفت را برخوردار از بافت‌های قدیمی و کوچه باغ‌هایی دیدنی برشمرد و ادامه داد: بسیار شایسته است که با بازسازی کوچه باغ‌های تفت، راه را برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم آوریم.

وي در ادامه با اشاره به نقش انجمن‌های میراث فرهنگی گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توانند به عنوان حلقه واسط میان مسئولان و مردم در کمک به حفظ و احیای میراث فرهنگی باشد، لذا انتظار داریم اعضای این انجمن، نقش پررنگ و تاثیرگذاری را در این رابطه ایفا كنند.

فرماندار در پايان نيز تعیین مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی تفت را یکی از ضروریت‌ها در این رابطه برشمرد و بر اجرای آن تاکید کرد.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد