Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با کاهش 48 درصدی تعداد جویندگان کار در ابرکوه به 1300 نفر رسید


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: با توسعه فعالیت‌های بخش‌های تعاونی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، تعداد افراد جویای کار ابرکوه، با 48 درصد کاهش به یک هزار و 300 نفر رسید.

به گزارش سرو ابرکوه؛ ناصر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ۱۵ دی اظهار داشت : طبق آمار سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ شمار بیکاران، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌شده بود.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ تن در ۳۱۰ شرکت تعاونی فعالیت دارند که با تحقق اهداف برنامه تعاونی‌ها و تکمیل ظرفیت‌ها، این تعداد به سه هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گفته رئیس اداره تعاون ابرکوه، ۷۵ درصد جمعیت شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند که زمینه فعالیت تعاونی‌های منطقه مربوط به حوزه‌های کشاورزی، خدماتی، مسکن، صنعت، توزیع، تولیدی، سهام عدالت، آموزشی و رفاهی است.

این مسئول بخش اشتغال ابرکوه با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد تعاونی و توسعه بخش تعاون است، یادآور شد: از سال گذشته تاکنون هشت تعاونی با ۵۲۰ عضو جدید با چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری تشکیل شد و زمینه اشتغال ۱۰۴ نفر از جویندگان کار فراهم‌شده است.

هم‌اکنون و درمجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در بخش‌های مختلف تعاونی‌های تولیدی، واحدهای صنعتی، معدنی، خدماتی و کارگاه‌های ساختمانی شهرستان ابرکوه مشغول کار هستند.

مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۳۹ هزار واحد صنفی، تولیدی خدماتی رسمی در یزد وجود دارد و ۶۵ درصد جمعیت یک‌میلیون و ۱۳۸ هزارنفری در چهارمین استان صنعتی کشور را کارگران تشکیل می‌دهند و ۱۷۸ هزار کارگر در استان زیرپوشش بیمه هستند.

هم‌اکنون پنج هزار و ۸۹۷ شرکت تعاونی و اتحادیه با ۹۹۹ هزار و ۲۹۱ نفر عضو و ۵۰ هزار و ۵۳۸ فرصت شغلی و با سرمایه چهار هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال در استان ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.

بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، ۱۵ درصد از یک‌میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت استان در روستاها و بقیه در ۲۱ شهر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد