Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اتحادیه املاک مهریز:

بازار مسکن مهریز در رکود به سر می برد


رئیس اتحادیه املاک مهریز از رکود بازار مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه رئیس اتاق اصناف مهریز درگفتگوبا صبح مهریز گفت : در مهریز رکود بازار مسکن را داریم.

محمدرضا زارعزاده  با بیان اینکه نرخ اجاره بها  حدودا دوسال است که تغییر چندانی  نداشته است افزود:  این تغییذحداقل 2 درصد وحداکثر 5 درصد می باشد.

رئیس اتحادیه املاک مهریر افزود : 15 بنگاه معامله املاک درسطح شهر وجود دارد که همه این بنگاههای دارای پروانه  هستند که منطقه بندی شده اند و قیمتهای املاک  را تعیین می کنند.

زارعزاده  ادامه داد : در این اتحادیه شورایی به نام شورای نرخ گذاری تشکیل شده که 15 عضو از محله های مختلف مهریز برای تعیین نرخ نامه عضو این اتحادیه هستند .

وی  افزود : وضعیت مسکن در مهریز 70 درصد اجاره و 30 درصد رهن  می باشد که این 30 درصد رهن هم بیشتربه اتباع بیگانه ساکن در مهریز برمی گردد که مبالغ سنگین برای رهن پرداخت می کنند که همین امر تاحدودی باعث گران شدن اجاره بها شده است.

رئیس اتاق اصناف مهریز در ادامه سخنانش افزود: حدود قیمت اجاره بها توسط اتحادیه نرخ گذاری مشخص می شود ولی نرخ آخر اجاره بستگی به توافق بین موجر ومستاجر دارد که این عامل نیز بر گرانی قیمت بازار اجاره دامن زده است چون موجر به قیمت بالای اجاره دادن مکان قابل اجاره خود اصرار دارد ومستاجر نیز در بعضی مواقع چاره ای جز اجاره کردن ندارد.

زارعزاده در پایان افزود:بیشترین علت بالا بودن نرخ اجاره مسکن در این شهرستان وجود مهاجرین در مهریز است .

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد