Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

هشدار فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه؛

برخورد قاطع با فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز در ابرکوه


فرمانده انتظامی ابرکوه گفت: خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

احمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه با نزدیک شدن به پایان سال و برنامه های جشن شب چهارشنبه سوری در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و بعضاً غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

کمالی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده ها در پیشگیری از حوادث افزود: خانواده ها به فرزندان خود اجازه نگهداری مواد محترقه و ساخت وسایل آتش بازی دستی را ندهند و بر رفتار آنها نظارت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه جوانان و دانش آموزان بیشترین فعالیت را در شب چهارشنبه سوری انجام می دهند، باید تذکرات ایمنی در مدارس به آنها گوشزد شود.

فرمانده انتظامی ابرکوه اذعان کرد: مردم از برپایی آتش در معابر باریک و نزدیک به پست های برق، ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود. 

کمالی خاطر نشان کرد: هرکس با ایجاد هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف باعث اخلال در نظم و آرامش عمومی شود، به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

وی در پایان از مردم خواست در این روزهای پایانی سال مـراقب رفتـارهای خطـرناک و نـاهنجار افـراد باشند و به منظور جلوگیری از حوادثی مثل آتش سوزی و خسارت های مالی و جانی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 4.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد