Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه مهردشت در گفتگو با سرو ابرکوه:

برخی مسئولین باعث بدبینی مردم به نظام می شوند/ مدیریت جهادی یعنی تلاش در حد رسیدن به شهادت


امام جمعه مهردشت تصریح کرد: متاسفانه بعضی مسئولان و مدیران با برخورد نامناسب خود موجب بدبینی مردم به نظام اسلامی و ناامیدی آنان می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه مهردشت در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار داشت: هر چند به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم ولی شاهد فراموشی شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" هستیم.


مدیریت جهادی یعنی تلاش در حد رسیدن به شهادت
حجت الاسلام علیزاده خاطر نشان کرد: هر کجای قرآن واژه جهاد آمده همراه آن شهادت نیز آمده یعنی طوری کار و تلاش داشته باشیم که تا پای جان پیش برویم.


وی عنوان کرد: مدیریت جهادی مبتنی بر 3 باور است:
باور اول: مدیریت جهادی شکل نمی گیرد مگر اینکه ایمان به غیب تقویت شود.


باور دوم: ایمان به غیب و ایمان به عالم آخرت معامله با خداست و معامله با آخرت می ارزد که من خودم را به کشتن بدهم اِن‌َّ اللهَ اشْتَرَي‌ مِن‌َ الْمُؤْمِنين‌َ أنْفُسَهُم ‌ْوَ أمْوَالَهُم‌ْ بِأن‌ّ َلَهُم‌ُ الْجَنَّة‌َ (111 توبه ).


باور سوم: مدیریت جهادی مبتنی بر این باور است "ان احسنت احسنتم لانفسکم" باید باور کرد که سرمایه گذاری برای خود انسان است و نه برای دیگران. شهیدان با مدیریت جهادی بالاترین لطف را به خودشان کردند.


امام جمعه مهردشت بیان داشت: 3 اصل بر مدیریت جهادی حاکم است:
اصل اول: باید تلاش حداکثری کرد. از ما حرکت ازخدا برکت. لذا با تن پروری نمی سازد امروز یکی از اتفاقات در جامعه که در حال شکل گیری و تقویت است روحیه تن پروری است.


اصل دوم: مدیریت جهادی فقط تلاش حداکثری نمی خواهد بلکه ولایتمداری هم می خواهد. تلاش حداکثری در چهار چوب ولایت، بعضی ها تلاش حداکثری کردند ولی مقبول حضرتشان واقع نشد.


وی افزود: فهم اولویت ولایت، فهم تسلیم در برابر ولایت، فدا شدن و ذوب شدن در ولایت از اصول ولایتمداری می باشد. ولایتمداری  تسلیم در برابر ولی و اطاعت بی چون و چرا از ولایت  است. باید در ولایت ذوب شد. کسی که در ولایت ذوب می شود چنان مجذوب ولی اش می شود که حرکاتش، سکناتش، محبتش، کینه اش، موضع گیری اش، نرمی و سختی اش چون ولایت می شود درست همان راهی می رود که رهبرش می رود.

 

اصل سوم در مدیریت جهادی: استقامت محوری است.  إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ (فصلت آیه30). مدیریت جهادی با خوف و حزن سازگاری ندارد. اگر بخواهیم مدیریت جهادی داشته باشیم نباید از کسی حزن و ترس داشته باشیم. بلکه باید با بزرگنمایی دشمن و تضعیف کردن خود و تفرقه و اختلاف که ریشه های ترس می باشد مقابه کرد.


امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: مسئولین باید با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش نمایند و بدانند مسئولیت فرصتی است که خداوند به آنها داده تا به مردم خدمت کنند. 


برخی مسئولین باعث بدبینی مردم به نظام می شوند
علیزاده تاکید کرد: اگر مسئولان در برخورد با مردم نتوانند مشکلاتشان را حل نمایند مراعات اخلاق را بنمایند و روی خوش نشان دهند. چراکه مردم اگر دین هم نداشته باشند با برخورد مناسب به نظام خوشبین می شوند، اما اگر بی عدالتی و برخورد نامناسب ببیند حتی اگر معتقد به نظام هم باشند به مرور بدبین خواهند شد.


وی تصریح کرد: اما متاسفانه بعضی مسئولان و مدیران با برخورد نامناسب خود موجب بدبینی مردم به نظام اسلامی و ناامیدی آنان می شوند. مسئولان بايد برخي از وظايف اخلاقي و سياسي را در قبال مردمي كه آنها را انتخاب كرده اند، انجام دهند، که شاید مهمترین آنها مهرباني و مدارا کردن باشد.

چون وا نمی کنی گره ای خود گره مباش      ابرو گشاده باش چون دستت گشاده نیست


علیزاده با اشاره به نامه حضرت علي (ع) به مالک اشتر و محمد بي ابي بكر والي مصر، گفت: بايد حاكمان، مسئولين و مديران جامعه اسلامي مهرباني و مدارا با مردم را در سرلوحه كارهاي خود قرار دهند و تمرين بردباري كنند تا بتوانند به وظايف خود به نحو احسن عمل كنند.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


فتح زاده
100درصدحرف درست است...
من خودم بخاطربد زبانی وچشم ناپاکی برخی مسئولین دریکی ازارگان ها به شدت زده شدم.متاسفانه آن ارگان ارزشی هم هست وکار دین می کند!!!...
کاش این مسائل را هم به مسئولین تذکر میدادید.گاهی ازاینکه شهدای پاکی را ازدست دادیم بخاطراینکه این مسئولین سرکاربیایند،حسرت میخورم....حیف شهیدی که این مسئول بجایش نشسته.....خداهمه راهدایت کند!!!
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ۰۸:۱۱.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد