Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عصر امروز رخ داد

برگزاری نخستین برنامه رویداد هفته فرهنگی ابرکوه در خانه تاریخی آقازاده + عکس


نخستین برنامه از رویداد هفته فرهنگی ابرکوه عصر امروز با حضور جمعی از مسؤلین شهرستان و مردم ابرکوه در خانه آقازاده برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در نیم سال نخست ۱۳۹۷ برای ۱۰ شهر کشور که در آن ها بناهای خاص و فاخر وجود دارد، رویدادهای فرهنگی با محوریت معرفی صنایع دستی، آئین ها، بازی های محلی و گردشگری غذا تعریف نموده است تا بدین وسیله علاوه بر معرفی ابنیه تاریخی، آثار ملموس و ناملموس آن شهرها نیز در سطحی ملی معرفی گردد.

ابرکوه نخستین برگزار کننده این المپیک است و سپس به ترتیب شهرهای سمنان، شوشتر، گرگان، قم، زنجان، کاشان، اردبیل، مرند و قزوین ادامه دهنده این رویداد ملی خواهند بود.

نکته حائز اهمیت اینکه به طور ویژه و خاص و تنها برای شهر ابرکوه دهه محرم آن نیز در این تقویم فرهنگی مصوب سازمان لحاظ گردیده است.

این فرصتی طلایی و ویژه برای کهن شهر ابرکوه است تا ظرفیت های فرهنگی و گردشگری خود را در سطحی گسترده معرفی و به نمایش گذارد.

خاطرنشان می گردد مراسم افتتاحیه هفته ابرکوه، فردا در شب میلاد حضرت امام حسین(ع) در خانه تاریخی صولت برگزار میگردد و همچنین این رویداد تا ۵ اردیبهشت هر روز از ساعت ۶ تا ۸ عصر با برنامه های متنوع در خانه آقازاده برقرار است.

اجرای ساز های محلی، سخنرانی، نمایشگاه آثار هنرمندان و پذیرایی از برنامه های ذوز نخست این رویداد فرهنگی بود.

انتهای پیام / ک

 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد