Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل ارشاد یزد در نشست اصحاب فرهنگ و هنر ابرکوه:

بسته شدن راه اعتیاد در گرو باز شدن فضای فرهنگی/ سیاست زدگی، بزرگ ترین آفت کار فرهنگی/ ابرکوه خاستگاه فرهنگ و ادب استان


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر بخواهیم همه راه ها را ببندیم راه های اعتیاد، فساد، بزهکاری و ... باز می شود؛ لذا باید کمی فضاها را باز نموده و محیط شاد ایجاد کنیم.

به گزارش سرو ابرکوه، نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد و طی آن مسئولین کانون های  فرهنگی هنری مساجد و تعدادی از هنرمندان ضمن بیان گزارش عملکرد فعالیت های خود، مشکلات و موانعی را که بر سر راه توسعه هنر و فرهنگ در شهرستان وجود دارد را نیز بازگو نمودند.


ابرکوه خاستگاه فرهنگ و ادب استان
در ادامه علی غیاثی مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد بیان داشت: شهرستان ابرکوه خاستگاه فرهنگ و ادب و مهم ترین کانون فرهنگی در سطح استان است که امید می رود با ظرفیت های بالایی که دارد کلیه استعدادهای نهفته در وجود این مردم را شکوفا کند.

سیاست زدگی بزرگترین آفت کار فرهنگی
غیاثی تصریح کرد: یکی از بزرگترین آفت های کار فرهنگی، سیاست زدگی است. عضو حزب یا گروه خاص سیاسی بودن مشکلی ندارد اما آنچه که اهمیت دارد این است که در حوزه فرهنگ وهنر، فقط رفتار و آداب و رسوم است که اهمیت دارد و نباید با مسائل سیاسی آمیخته شود. تلاش ما هم این است که حوزه فرهنگ را از مسائل حزبی و جناحی دور نگه داریم زیرا این بخش متعلق به همه مردم می باشد.


وی خاطر نشان کرد: اگر اصل دوری از سیاست در زمینه فرهنگی رعایت شود به نفع مردم، جامعه و فرهنگ است. لذا باید تلاش شود تا با همفکری و تعامل موانع برداشته و رضایت هنرمندان و مخاطبان جلب گردد؛ ملاک فعالیت های ما در هر شهرستان رضایت مخاطبان فرهنگی است.


نسلی که می رود، قسمتی از فرهنگ را با خود می برد
غیاثی اذعان داشت: یکی از فعالیت های بسیار ارزنده که در ابرکوه صورت گرفته است، برپایی شب های شعر و موسیقی می باشد که توانسته است اقشار مختلف را جذب نموده و اوقات شادی برای جوانان مهیا نماید. در وضعیت کنونی باید بنا به مقتضیات زمان و مکان پیش برویم، اگر بخواهیم همه راه ها را ببندیم راه های اعتیاد، فساد، بزهکاری و ... باز می شود؛ لذا باید کمی فضاها را باز نموده و محیط شاد ایجاد کنیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان افزود: باید با یک دید باز و فارغ از تنگ نظری های سیاسی جامعه ای سالم و مردمی متدین داشته باشیم. تکیه بر فرهنگ بومی منطقه در ابرکوه باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، چرا که نسلی که از میان ما می رود، قسمتی از فرهنگ گذشته نیز با خود می برد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد