Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم ابرکوه:

بصیرت، شجاعت و جامعیت از مهمترین شاخصه های امام خمینی(ره) بود


استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حضرت امام خمینی (ره) گفت: ویژگی های جامعیت، بصیرت و شجاعت حضرت امام را از همگان ممتاز کرده بود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام درگاهی استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم عزادار ابرکوه که به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مصلی شهدای محراب گرد هم آمده بودند اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای ویژگی های خاصی بود که او را جزو نوادر روزگار کرده است.

حجت الاسلام درگاهی ضمن بیان برخی از این ویژگی های ممتاز معمار کبیر انقلاب افزود: امام خمینی(ره) انسان جامع و کاملی بود. یعنی هم در مسائل فقهی به کمال رسیده بود، هم در علوم عقلی تبحر خاص و فوق العاده ای داشت و هم در علم عرفان ید طولانی داشت.

وی بیان کرد: جمع بین این سه علم بزرگ در یک فرد امری سخت و سخن گفتن نیز در این زمینه دشوار است چرا که یکی صرفا تعبد است و دیگری تعقل، اما حضرت روح الله(ره) جامع تمامی این ویژگی های علمی بود؛ چرا که مصداق یک انسان مسلمان بود و اسلام یک دین جامعی است و در تمامی عرصه ها حرفی برای گفتن دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: این مردم بزرگ توانست در باب اجرای حدود و تشکیل حکومت به جایی برسد که معتقد بود اسلام به دلیل جامعیت قابلیت پیاده شدن حتی به دست غیر معصوم در عصر غیبت را دارد تا بتوان آن را به دست معصوم(ع) رساند.

وی تصریح کرد: شجاعت و جامعیت وی به صورتی بود که حتی علمایی که با امام(ره) مخالفت بودند نیز بعد از پیروزی انقلاب دستور پیروی از انقلاب اسلامی و حضرت امام را دادند.

درگاهی به بیان دومین ویژگی حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: شجاعت ایشان در پیاده کردن علوم دینی مهمترین ویژگی بارز او بود، زمانی که برخی علما به علت نوپا بودن انقلاب در صدد لغو نکردن حکم ربوی بانک ها بودند امام با ایستادگی به آنان دستور دادند که برای این مسائل چاره ای بیاندیشند تا اسلام به تمام معنا پیاده شود.

وی تاکید کرد: ویژگی سوم امام بصیر بودن وی بود. در قرآن بصر و نظر داریم و فرق این دو این است که انسانی که ناظر است به شیء بدون تشخیصِ صحیح و ناصحیح می نگرد، اما فرد بصیر نگاهی همراه با قدرت تشخیص حق از باطل را دارد و امام دارای این ویژگی  بود و می توانست با دیدی خاص، چهره نفاق را بشناسد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد