Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/سیدابراهیم حسینی

به مناسبت یک سالگی برجام


امام جمعه ابرکوه در یادداشتی نوشت: ما در باج دادن و اعتماد کردن به امریکا زیاده روی کردیم و گویا فریب خوردیم...منظور از فریب، همان خودباوری است که دولت تدبیر و امید حل و فصل تمام مشکلات را مرتبط با تفاهم در برجام و رفع تحریمها می دانست.

به گزارش سرو ابرکوه، گفتار حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه و از همراهان سایت خبری ابرنیوز با عنوان"یکسالگی برجام" را می خوانید.

دیدگاه بنده نسبت به برجام یکجانبه نیست یعنی همانطور که قبلاً گفته ام نجات کشور از بلعیده شدن توسط گرگهای خونخوار ۱+۵ را موجب شد، همانطور هم ما در باج دادن و اعتماد کردن به امریکا زیاده روی کردیم و گویا فریب خوردیم زیرا تیم مذاکره کننده ایرانی که انصافاً زحمت کشیدند  و با گفتگوهای نفس گیر فرجامی را برای برجام رقم زدند، اما فقط پاکی و صداقت خودشان را دیدند و این چیزی است که وزیر محترم خارجه هم اشاره ای به آن کردند و با همین صداقت ، تمام مصوبات و خواسته های برجام را اجرائی کردند .

منظوراز فریب، همان خود باوری است که دولت تدبیر و امید که شعارش رونق اقتصادی در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت متمرکز بود، حل و فصل تمام مشکلات را مرتبط با تفاهم در برجام و رفع تحریمها می دانست؛ در حالیکه تمرکز به بیرون برای حل مشکلات و غفلت از توان درون زائی و منابع و ظرفیتهای بی شمار داخلی از جمله نیروی انسانی ، منابع زیر زمینی و کشاورزی و از طرفی عهد شکنی های امریکا موجب ناکامی دولت در بخشهائی از تحقق اهداف برجام شد و مشکلات اقتصادی روز افزون شد و ساخت درونی قدرت اقتصادی با اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی که خواسته مقام معظم رهبری بود ، شکل مطلوب نگرفت . و با این وصف برجام بخش عظیمی از وقت دولت وملت را گرفت و خود مشغولی ایجاد کرد .

طفره رفتن و سنگ اندازی های امریکا در تأمین منافع ملت ایران موجب شد اتفاقی خاص در بخش اقتصادی زندگی مردم رخ ندهد و تحریمهای مشهور به داماتو و ایساهم مجدداً تمدید شد و امریکا نشان داد که دردشمنی با ملت ایران هرگز کوتاه نخواهد آمد و لذا قابل اعتماد نیست .

اینها حتی در تحویل هواپیماهائی که قرارداد موثق دارد و به نفع خودشان هم هست ایجاد مزاحمت دارند . با این حال دولتمردان و حامیان آنها هم حاضر نیستند موضوع را بپذیرند و ناقدین خود را دلواپسان و سنگ اندازان می خوانند که نمی خواهند مردم سفر امن داشته باشند !

به نفع و صلاح دولت است که تحمل و ظرفیت داشته باشد و به مردم پاسخگو باشند که در شرایطی که عربستان مزدور و وابسته اعلام کرده که به زودی در مراسم جشنی از اولین هواپیمائی که با همکاری شرکت ( آنتوئوف ) اوکراین در راستای بومی سازی صنعت هوائی خود رو نمائی خواهد کرد – ما جشن ورود یک فروند هواپیما بگیریم ؟ !

ما که داعیه دار استقلال و تونمندی هستیم چرا کاری کردیم که به گفته معاون پژوهشی پژوهشگاه فضائی ایران پس از تعطیلی صنعت هسته ای با فشار غرب، صنعت فضائیمان هم گویا بسته شد  و بودجه های پژوهش آن صفر شده و به شش ماهواره آماده پرتاب اجازه پرتاب داده نشده ، ۴۰ نفر از متخصصین صنعت فضائی را آمریکا و اروپا جذب کرده و حتی امارات نا چیز هم موفق شده متخصصان ما را جذب کند و طرح راه اندازی صنعت فضائی را برای خود با اندیشه دانشمندان ایرانی که بعضی اینچنین وطن فروشی می کنند ، اجرائی کند ؟!

اینها موضوعاتی است که به تعبیری بازی با سرنوشت اقتدار ملی محسوب می شود.

انتهای پیام / ک

 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد