Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار مهردشت خبر داد:

تبدیل قلعه حسن خان مهردشت به مجموعه ای اقامتی


شهردار مهردشت از تبدیل قلعه حسن خان مهردشت به یک مجموعه اقامتی خبر داد و گفت: این قلعه از طرف میراث فرهنگی و مشارکت شهرداری در حال مرمت است و در آینده به مجموعه اقامتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدرضا باقی پور شهردار مهردشت اظهار کرد: با همفکری و مشاوره صاحب نظران و متخصصان حوزه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی دراین خصوص مرمت واحیای قلعه حسن خان به عنوان بزرگترین هتل خشتی شهرستان ابرکوه در راس اقدامات اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: قلعه حسن خان با مساحت حدود 6 هزار متر مربع با نقشه ای چهار گوش و معماری متفاوت با دیگر قلعه های موجود در منطقه است.

باقی پور بابیان اینکه تهیه طرح مرمت و احیاِی قلعه با کاربری هتل در دست اقدام است ادامه داد: در بازدید معاونت توسعه و برنامه ریزی میراث فرهنگی استان از قلعه حسن خان هزینه مرمت و احیای این مجموعه اقامتی 50 تخت برای آن طراحی شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

شهردارمهردشت تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده 24 ماه به طول می کشد.

به گزارش ایرنا؛ این مسئول ادامه داد: شهرداری مهردشت در نظر دارد با عنایت به ظرفیت های بالقوه گردشگری منطقه بخش بهمن، دشت کویر و دریاچه نمک نسبت به ایجاد منطقه بوم گردی و گردشگری روستایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام کند.

قلعه حسن خان شهرمهردشت مربوط به دوره زندیه و نام قلعه متاثر از اسم بانی بنا می باشد که با شماره 13704 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (6 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد