Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره کتابخانه های ابرکوه خبر داد

تزریق 150 میلیون ریال اعتبار خارج استانی به کتابخانه های ابرکوه


رئیس اداره کتابخانه های ابرکوه گفت: 150 میلیون ریال اعتبار در زمینه تجهیز کتابخانه های ابرکوه از خارجِ استان یزد تأمین شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ابرکوه با حضور اعضای این انجمن در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست قاسم برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: گزارش عملکرد اعضای انجمن، چگونگی شرکت اهالی کتاب در جشنواره ملی کتابخانی رضوی و همچنین هماهنگی و اعلام برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان را به عنوان دستور این جلسه مطرح کرد.

برزگر افزود: جشنواره ملی رضوی که در یک بازه زمانی دو ماهه برگزار می شود، هم اکنون در حال اجرا بوده و در شهرستان تعداد هزار و 100 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی در روستاها، ابرکوه و مهردشت برنامه های متنوعی از جمله کلاس های نقاشی، کتابخوانی، قصه گویی، کلاس های آموزشی و برگزاری نشست کتابخوان را برای پُر کردن اوقات فراغت اعضای کتابخانه ها اجرا می کنند.

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان اذعان کرد: در بخش مالی توانستیم از 600 میلیون ریال اعتباری که برای تعمیرات و تجهیز به شهرستان اختصاص یافته بود فقط 20 درصد آن را جذب کنیم. همچنین از 200 میلیون ریال اختصاصی به کتابخانه شهید شفیعی از طرف طرح روستای دوستدار کتاب نیز نیمی از آن محقق شده است.

برزگر تأکید کرد: ابرکوه با داشتن 85 امتیاز در صدر کتابخانه های استان در حوزه مدیریت بوده اما در بحث سرانه کتاب و همچنین سرانه مطالعه به ترتیب در جایگاه های پنجم و هشتم استان قرار دارد.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای حاضر به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود برای پُر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و همچنین افزایش سرانه مطالعه در شهرستان ابراز عقیده کردند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد