Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بااعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون ریال؛

تصاویر/ محور گردشگری محله پشت آسیاب ابرکوه افتتاح شد


با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، محور گردشگری محله پشت آسیاب ابرکوه افتتاح شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ روز گذشته با حضور سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در شهرستان ابرکوه، محور گردشگری محله پشت آسیاب و بوم گردی خانم‌جان در روستای هدف گردشگری شهرسب افتتاح شد.

افتتاح بوم گردی خانم‌جان در روستای هدف گردشگری شهرسب
مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه در این خصوص اظهار کرد : کف سازی و بدنه سازی این محور گردشگری در نزدیکی سرو کهن‌سال از 5 ماه پیش آغاز شد و با صرف اعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

کرباسی با اشاره به افزایش تعداد بوم‌گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی باهدف توسعه صنعت گردشگری شهرستان، عنوان کرد : همچنین بوم گردی خانم‌جان در روستای هدف گردشگری شهرسب با مدیریت زارع زاده با یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره که نیمی از آن پرداخت شده است،  امروز افتتاح شد.

سازه فلزی در حریم گنبد عالی برخلاف ضوابط و بدون مجوز بوده است
فاطمی مدیرکل میراث استان یزد در حاشیه برنامه‌های خود در ابرکوه، در خصوص احداث سازه فلزی در محوطه گنبد عالی، اظهار کرد : ساخت این سازه برخلاف ضوابط میراث و بدون مجوز بوده است.

وی تأکید کرد : با توجه به پیگیری حقوقی میراث فرهنگی در این زمینه، مقرر شد شهرداری ابرکوه نسبت به جمع‌آوری اتاقک با سازه فلزی در حریم گنبد عالی اولین اثر ثبتی استان یزد، اقدام کرده و طرح جدید را جهت بررسی و جانمایی ارسال نماید.

گفتنی است بازدید از مجموعه اقامتی پورسید، اقامتگاه سنتی قلعه تیجرد با مدیریت زرنگار، مجموعه اقامتی آقازاده، قلعه تیزک و بوم‌گردی‌های داخل آن، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، تقدیر و اهدا لوح به علیرضا صالحی فرمانده انتظامی، محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب و کرباسی رئیس میراث ابرکوه، از دیگر برنامه‌های فاطمی در سفر یک‌روزه به ابرکوه بود.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد