Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور مسئولان استان و شهرستان انجام شد

تقدیر از آثار برگزیده شاعران در هشتمین کنگره سراسری شعر کویر ابرکوه


با حضور مسئولان استان و شهرستان، از آثار برگزیده 20 شاعر کشور در کنگره سراسری شعر کویر ابرکوه تقدیر شد.

به گزارش سرو ابرکوه، هشتمین کنگره سراسری شعر کویر درسالن ارشاد اسلامی ابرکوه برگزارشد و دراین مراسم علی غیاثی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این کنگره ملی باهدف ترویج فرهنگ بومی، محلی ومنطقه ای و احیاء ارزش های مردمان کویر مانند دیانت، قناعت، محبت، گذشت، صبوری، سخت کوشی و مهمان نوازی برگزار شده است.

غیاثی بابیان این که کنگره شعر کویر از رویدادهای مهم ادبی در کشور است، افزود: ابرکوه از کانون های مهم فرهنگی به خصوص شعر در استان یزد است و توجه مسئولان این شهرستان به رخدادهای فرهنگی باعث برگزاری این کنگره در 8 دوره شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ابرکوه محل تلاقی استان های یزد، فارس و اصفهان است و این شهرستان از ویژگی های برجسته ای در حوزه فرهنگی برخوردار است.

وی یادآور شد: از 28 استان کشور 500 اثر شعر به دبیرخانه این کنگره واصل شده که 20 اثر آن دراین کنگره برگزیده شده است.

در ادامه این مراسم باشکوه، از کتاب «شعر کویر» که اشعار برگزیده هفت دوره قبلی این کنگره که از سال 1384 تا 1394 را شامل می شود، رونمایی شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه نیز با قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره گفت: سرزمین کویری یزد و ابرکوه، خاستگاه شاعران نام آوری مانند فرخی، ریاحی، وحشی بافقی و دیگر شاعران خوش آوازه است.

حسینی تصریح کرد: در اهمیت توجه به شعر و شاعری همین بس که بخش قابل توجهی از دلایل ماندگاری قیام کربلا و حوادثی که در تاریخ بشر ماندگار شده، رهین تلاش شاعرانی است که در قالب شعر رخدادهای مختلف را حفظ کرده اند.

در این مراسم همچنین غلامرضا محمدی کویر از شاعران استان یزد و چند تن از شاعران استان های مختلف کشور، اشعار و سرودهای خود قرائت کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

هیات داوران این کنگره 20 اثر از شاعران کشوری شامل مجید عزیزی از خرم آباد، سارا السادات باخترازکاشان، حسین بخشی از زنجان، علیرضا لبش از تهران، پروین برهان شهرضایی از شهرضا، صفورا ابراهیمی خبیراز تهران، فاطمه احمدزاده از ابرکوه، شکیبا غفاریان از شاهرود، فریبا قیومی زاده از ابرکوه، شهرام پارسا مطلق ازکرمان، الهام ریزوندی از اصفهان، خدابخش صفادل از نیشابور، سید علی اکبر سلیمانی از لنده، مریم عابدین پور از ابرکوه، امید خسروی از خمین، اعظم جلال زاده ازمیبد، امیر بختیاری از تهران، احسان رئیسی از ابرکوه، محمد جواد حیدری از اردکان و صابر سعدی پور از تهران را به عنوان برگزیدگان معرفی و با لوح تقدیر وهدایائی از آنها تقدیر کردند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی خانم زرنگار با 20 اثراز این هنرمند با حضور امام جمعه ابرکوه ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، فرماندار وجمعی از مسوولان وهنرمندان ابرکوه گشایش یافت.

گفتنی است در این مراسم امامان جمعه ابرکوه و بخش بهمن، فرماندار ابرکوه، جمعی ازمسئولان استان و شهرستان و جمعی ازشاعران استان های مختلف کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد