Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابرکوه:

توسعه صنعت حمل و نقل نسخه ی درمان اقتصاد ابرکوه/ پیشرفت ابرکوه در گرو استفاده از شخصیت هایی چون «امیر بقایی»


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مسئولین ابرکوه گفت: نسخه ی اقتصادی که می توان برای ابرکوه پیچید ترکیب سرمایه ی انسانی، صنعت حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی پیشرفته و انرژی های نو است.

به گزارش سرو ابرکوه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مسئولان ابرکوه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهدا و نیروی انسانی را یکی از پتانسیل های پیشرفت شهرستان معرفی کرد و اظهار داشت:نمونه بارز این پتانسیل ها، امیر بقایی فرمانده هوایی کل کشور و محمد رضا فلاح زاده از فرماندهان دوران دفاع مقدس و بسیاری افراد دیگر هستند.

رضایی ضمن بیان اینکه عدم همخوانی صنعت و شرایط منطقه برندهای آن مکان را دچار آسیب می کند تصریح کرد: نسخه ی اقتصادی که می توان برای ابرکوه پیچید ترکیب سرمایه ی انسانی، صنعت حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی پیشرفته و انرژی های نو مثل انرژی های بادی و خورشیدی (به خاطر منطقه کویری و باد خیزبودن شهرستان) است.

وی اضافه کرد: محورهای کلیدی که در راستای اقتصادمقاومتی باید در این نسخه مشخص شود، عبارتند از:

*حمل و نقل؛ که از دیرباز تا کنون در این شهر وجود داشته و باید صنایع وابسته به آن مثل تعمیر ماشین سنگین، صنعت تولید قطعات پرمصرف در همین راستا، قطار و... نیز ایجاد شود.

* آموزش و پژوهشی؛ باید پژوهشگاه هایی مربوط به کشاورزی و انرژی های نو ایجاد کرده و پژوهشگرانی قابل، تربیت کنید تا در عرصه بین الملل زبانزد باشند.

* کشاورزی پیشرفته؛ کشاورزی سنتی دیگر جوابگو نیست و باید صنایع وابسته به آن همچون صنایع تبدیلی و سردخانه را هر چه زودتر در این شهرستان راه اندازی کرد. در حال حاضر کشور ما عملا آب خود را به دیگر کشورها صادر می کند نه محصولات کشاورزی.

* انرژی های نو می تواند کار ساز و موثر باشد مخصوصا با توجه به لوله گاز که از ابرکوه عبور کرده است.

* توریستی و جهانگردی؛

*ابرکوه با توجه به موقعیتی که دارد می توان در یزد یکی از نمونه های الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان قول مساعد جهت ایجاد شورای راهبردی در ابرکوه داد و گفت: امیدوارم با هدف لبیک گفتن به اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب(مدظله) و با برنامه ریزی مناسب، شورای مذکور راه اندازی و کار خود را با 5 یا 7 عضوآغاز کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد