Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از سوی دفتر امام جمعه ابرکوه منتشر شد

توضیح در خصوص خبر «میراث فرهنگی در ابرکوه در حال انهدام است» در روزنامه صبح یزد


دفتر امام جمعه ابرکوه در خصوص خبر مندرج در بعضی سایت ها و رسانه های مجازی در خصوص نقل قول از امام جمعه، نسبت به کم توجهی به سرو و در حال انهدام بودن آثار میراثی ابرکوه، توضیح داد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ به حسب توصیه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه جهت تنویر افکار عمومی مستحضر می دارد : متعاقب سفر نیم روزه معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، امام جمعه شهرستان در تاریخ 15/11/96 در مسجد جامع شهر و در جمع مردم از حضور میهمان شهرستان تشکر و اظهار امیدواری کردند که این سفر دستاوردهای ماندگار در جهت حفظ آثار میراثی داشته باشد.

امام جمعه ابرکوه ضمن توصیه به مردم جهت همکاری با میراث فرهنگی تأکید کرد؛ باید با این همکاری رویکرد شهرستان را گرایش به صنعت پاک و غیر آلاینده قرار دهیم که نماد آن تنها در بحث گردشگری و توریسم است.

وی همچنین از وجود بیش از چهارصد اثر تاریخی در شهرستان سخن گفتند که تنها 125 اثر ثبت ملی شده و اضافه کردند که بعض از آثار ثبت نشده بویژه در بخش بهمن به واسطه کم توجهی مانند بخشی از دیوارهای فرسوده بعض قلعه ها در حال انهدام است که باید برای حفظ آن تلاش شود.

در خصوص سرو کهنسال نیز امام جمعه شهرستان اظهار نمود؛ که در سال های گذشته مورد کم مهری مسئولین قرار گرفته بود، ولی با پیگیری چندسال گذشته به لطف خدا حمایت خوبی از سرو صورت گرفته است و این چیزی است که قبلا هم درباره اش سخن مشابه مطرح کرده بودند که اگر این تنها موجود زنده دنیا در جای دیگر یا کشوری دیگر بود از آن بهترین بهره برداری می شد.

حسینی در گفتگوی اختصاصی با ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن تشکر از حمایت های صورت گرفته خواستار پیگیری موضوع سرو جهت ثبت جهانی شدند که این پیشنهاد با استقبال گرم دکتر مونسان همراه بود.

تنها گلایه وی کوتاه بودن سفر ریاست محترم سازمان به ابرکوه بود که از جناب آقای دکتر مونسان دعوت کرد که سفر مجدّد به شهرستان داشته باشد و با رایزنی خود با ریاست جمهوری از ایشان هم برای دیدار از شهرستان ابرکوه دعوت نمایند.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: با این توضیح چنانچه استنباط بعض گزارشگران عزیز نارضایتی فعلی امام جمعه شهرستان از بی مهری مسئولین بوده قطعاً خطا در استنباط است و موضوع مربوط به گذشته است.

اضافه می شود حسینی مراتب امتنان خود را نیز از تلاش مسئولین میراث استان و کشور به ویژه دکتر طالبیان معاونت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور که بارها نسبت به ایشان و شهرستان ابرکوه اظهار علاقه ویژه داشته و قول رسیدگی خاص به مطالبات امام جمعه را داده است، ابراز داشت.

باتشکر
روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ابرکوه

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد