Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عنوان کرد

جبران رکود مسکن با افزایش نرخ تسهیلات میسر است/ ارزانی مسکن برای یزدی ها؛ رویایی بی سرانجام


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: افزایش تسهیلات مسکن می‌تواند تا حدودی تاثیر در خروج مسکن از رکود داشته باشد به شرطی که بتواند کسری پول مردم را برای خرید جبران کند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، افزایش نرخ تسهیلات را موثر در جبران رکود فعلی مسکن دانست و اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن می‌تواند تا حدودی تاثیر در خروج مسکن از رکود داشته باشد به شرطی که بتواند کسری پول مردم را برای خرید جبران کند.

علیرضا فرشید با بیان اینکه دولت باید برای رونق بخش مسکن اقدامات خاصی را تدبیر کند اذعان کرد: افزایش قدرت خرید از طریق تحریک تقاضاست و یکی از راهکار‌های تحریک تقاضا این است که قدرت خرید متقاضیان افزایش پیدا کند.

وی افزود: افرادی که برای بار اول قصد دارند صاحب خانه شوند باید دراولویت تسهیلات مسکن قرار بگیرند.

فرشید در ادامه گفت: بخش مسکن به عنوان یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی از بخش‌ها و بازارهای مختلف اقتصادی کشور تاثیر می‌پذیرد و نوسانات و تغییر و تحولات در این بازارها و بخش‌های اقتصادی باعث ایجاد شوک یا نوسان در بخش مسکن می‌شود.

سایه سنگین رکود مسکن بر تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروی انسانی
وی با اشاره به اینکه امروز هزاران شغل ما با مسکن ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد، اظهارداشت: مسکن نیاز جامعه بوده است اما در سال‌های اخیر از مسکن نه برای نیاز مردم بلکه متأسفانه مورد سوء استفاده قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: سایه سنگین رکود مسکن سبب شدهمشاغل و تولیدی های وابسته به مسکن در حال نابودی باشند. کارخانه های کاشی و سرامیک یزد در شرایط کنونی در وضعیت نا به سامانی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: خروج از رکود بازار مسکن در سال 95 غیر واقعی و توهمی بیش نیست چرا که بر اساس فرمول‌های اقتصادی حداکثر تا سال 97 زمان لازم است تا رونق به بازار مسکن بازگردد.

فرشید با بیان اینکه وقتی تقاضا برای مسکن زیاد شود مسلما با افزایش قیمت روبرو هستیم و خروج از رکود می تواند قیمت مسکن را گران می کند، افزود: برنامه ریزی دولت باید به گونه ای معقول و منطقی باشد تا شاهد افزایش قیمت های نجومی در این بخش نباشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه خروج از رکود می تواند قیمت مسکن را گران کند افزود: معمولا وقتی تقاضا برای مسکن زیاد شود افزایش قیمت را به دنبال آن خواهیم داشت بنابراین برنامه ریزی دولت باید به گونه ای معقول و منطقی باشد تا شاهد افزایش قیمت های نجومی در این بخش نباشیم.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه رونقی در بازار مسکن نداشته ایم معاملات آن هم کاهش یافته و قیمت فعلی مسکن نیز ثابت مانده است.
فرشید خاطر نشان کرد: قیمت مصالح ساختمانی نسبت به قبل کاهش یافته و اگر ساخت و سازی صورت بگیرد قیمت مسکن آن نسبت به قبل مسلما پایین تر می باشد. ولی در واقعیت این اختلاف ناچیز است.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود کاهش قیمتی در این خصوص صورت بگیرد الان زمان آن است یادآور شد: یکی از اهرم های خروج مسکن از رکود، کاهش قیمت معقول مسکن است که در عمل یک رویا بی سرانجام است.

انتهای پیام/ه*


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد