Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ مهران فاطمی

حاشیه ای بر مصاحبه فرماندار محترم شهرستان ابرکوه


در پی انتشار یادداشت گذشته فاطمی و همچنین گفتگوی رسولی فرماندار ابرکوه، اینبار فاطمی در یاداشت دیگری چنین می گوید...

به گزارش سرو ابرکوه، در پی انتشار یادداشت مهران فاطمی با عنوان «ابرکوه شهرستان فراموش شده در دولت تدبیر و امید!» و همچنین گفتگوی رسولی فرماندار ابرکوه با عنوان «تغییر مدیران اجرایی مغرضانه نبوده است/ توسعه نیافته بودن ابرکوه ناشی از ضعف مدیران و بی تفاوتی مردم»، اینبار فاطمی در حاشیه ای بر مصاحبه فرماندار شهرستان چنین نوشت:


بسمه تعالی

حاشیه ای بر مصاحبه فرماندار محترم شهرستان ابرکوه

برادر گرامی جناب آقای سید نبی رسولی

فرماندار محترم شهرستان ابرکوه

سلام علیکم


با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام، مصاحبه نسبتا طولانی جنابعالی را در واکنش به نوشته  بسیار کوتاه خود! در رسانه وزین سرو ابرکوه ملاحظه نمودم، ضمن ابراز خرسندی از پاسخ متین شما و خداقوت و تشکر صمیمانه از مجموعه مدیریتی شهرستان بویژه جنابعالی نکاتی را به عرض می رسانم.


پیشاپیش از طولانی شدن مطلب عذر خواهی نموده و امید آن را دارم که در سایه تقوا، عدالت، انصاف و عقلانیت، این گفت و شنودها که قطعا عاری و مصون از خطا و اشتباه نیز نمی باشد موجبات توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان را فراهم نماید و تاکید می گردد، که این مرقومه صرفا از سر خیرخواهی و دلسوزی برای زادگاه عزیزم شهرستان زیبا و با صلابت ابرکوه نوشته شده و هیچگونه هدف سیاسی را دنبال نمی کند و از همین ابتدا هر گونه برداشت سیاسی و حزبی از این نوشته را محکوم می نمایم.


لازم به ذکر است که این مرقومه بر اساس تیترهای مصاحبه شما تهیه و تنظیم گردیده است.


اقدامات 37 سال گذشته در عرصه بهداشت و درمان یک طرف، فعالیت های سه سال اخیر هم یک طرف:
در ابتدای کلام این ادعای شما ،حقیر را به شدت متعجب ساخت چرا که طرح توسعه  بيمارستان و تصویب اعتبارات آن از مصوبات سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی  به شهرستان ابرکوه در سال ٨٦  می باشد که در سال ١٣٨٩ در كميسيون ماده ٣٢ معاونت برنامه ريزي سابق، ارتقای آن از ٣٢ تخت به ٩٦ تخت مصوب گرديد و طي سه سال اعتبارات آن به حساب دانشگاه علوم پزشكي واريز شده است .


مضاف بر اینکه افزایش ساختمان سازی  بدون داشتن تجهیزات لازم و کادر پزشکی حاذق، دلیل بر اتقای کیفیت در امر بهداشت و درمان نمی باشد.

ضمن اینکه ساختمان اورژانس در دولت قبل شروع شده بود و دو ساختمان در حال احداث  دیگرهم شبکه بهداشت و درمان و همچنین مرکز بهداشتی و درمانی شماره 2 ابرکوه است که در کیفیت درمان شهرستان آنچنان تاثیرگذار نخواهد بود.


درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و تخصیص اعتبار آن نیز مربوط به دولت گذشته می باشد حال نمی دانیم با چه حساب و کتابی اقدامات سه ساله اخیر با اقدامات 37 ساله گذشته در عرصه بهداشت و درمان برابری می کند؟!


اختصاص 450 تُن قیر برای آسفالت مسکن مهر:
به علت مشکلات تحریم و عدم صادرات قیر ، تخصیص سهمیه قیر در قانون بودجه گذاشته شد وباید اذعان نمایم که شهرستانهای دیگر چندین برابر شهرستان ابرکوه جذب  سهمیه قیر داشته اند! لذا جذب این مقدار هر چند ارزشمند بوده ولی در مقایسه با سایر شهرستانها قابل توجه نمی باشد! ضمنا پروژه جاده خاتم با همکاری فرماندار وقت آن شهرستان و با اعتبارات آن شهرستان از پنج انگشت به مروست آسفالت شده است و این پروژه در حال حاضر نیمه تمام بوده و امکان تردد بر آن وجود ندارد چرا که جاده هارونی به پنج انگشت جاده روستایی و کم عرض بوده و قابلیت اتصال دو شهرستان مهم  را به هم ندارد.


در سال آینده قطعی یا اُفت فشار آب در شهرستان نداریم:
طرح ايجاد آب پايدار براي شهرستان در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ٨٦ مصوب گرديدو در سال ٨٨ در سفر وزير تعاون به ابركوه خط انتقال آب از بصيرون افتتاح گرديد و پروژه مخزن ده هزار مترمکعبی نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان بوده و اعتبار آن نیز از همین محل تامین شده است لذا پایه و اساس این افتخار نیز از آن شما نمی باشد مضاف بر اینکه اعتبار مصوب با اعتبار تخصیص یافته فرق می کند شما با سند و مدرک بفرمایید در بحث آب و فاضلاب شهری و روستایی مشخصا چه میزان در سه سال گذشته هزینه شده است.بسیاری از اعتبارات روی کاغذ می آید ولی تخصیص آن زیر 10 درصد است.


صرفه جویی در مصرف آب به میزان 1500 لیتر در ثانیه:
از ابتدای سال 94 تاکنون هیچ گونه اعتباری جهت اجرای آبیاری تحت فشار پرداخت نشده است که وجود پرونده های تکمیل شده موجود در بانک کشاورزی و در حال انتظار صحت این موضوع را تایید می کند اگر هم طرح آبیاری تحت فشاری هم در سال 94 و 95 اجرا شده است اعتبار آن مربوط به قبل از سال 94 میباشد.همچنین گفتگوی مدیر جهاد کشاورزی با خبرگزاری ایرنا در تاریخ چهاردهم اردیبهشت سال جاری عدم صحت آمار ارائه شده توسط جنابعالی را تایید می کند.


همچنین استناد شما به میزان کاهش 1500 لیتر در ثانیه معلوم نیست بر اساس چه منطق و آماری محاسبه شده است ؟چرا که اولا همان طور که گفته شد میزان اجرای آبیاری تحت فشار یقینا با آماری که جنابعالی قلمداد نموده انید واقعیت نداشته و نتیجه گیری شما از صرفه جویی آب نیز از همین محل هم قطع به یقین مورد تردید است. همچنین در خصوص میزان 1500 لیتر در ثانیه صرفه جویی از 5500 لیتر در ثانیه به این معنی است که به طور میانگین برداشت هر چاه کشاورزی نسبت به سنوات گذشته ، یک سوم کاهش داشته است که قضاوت این موضوع و بررسی صحت آن به کارشناسان امر می سپاریم.


جذب تسهيلات هزار ميلياردي صنعتی:
اعتبارات فوق مربوط به تسهيلاتي است كه در دولت گذشته در حوزه صنايع فولاد ، كاشي سراميك و پتروشيمي از محل صندوق توسعه ملي مصوب گردید.این تسهيلات بصورت ارزي بوده كه  صرفا در حوزه کارخانجات کاشی مبلغ ٦٥ ميليون یورو در دولت قبل جذب شد.


در حوزه فولاد نیز ٧٨ ميليون يورو براي فولاد سرمد و٧٢ ميليون يورو برای فولاد بهنورد مصوب شد كه هنوز جذب نشده است و مبلغ ٣٥٠ ميليون يورو هم براي جي تي ال كه كلا كان لم يكن شد.


همچنین کارخانجات کاشی سیمین و آبنوس هیچ گونه مساعدتی نشدند و عملاً دستگاههای هم که وارد کرده بودند (از محل تسهیلات دولت قبل) در کارخانه مانده و نتوانسته اند نصب نمایند که می توان در این زمینه  به اظهارات مدیر کارخانه کاشی سیمین در جلسه فرماندار و نماینده محترم اشاره نمود که ایشان صراحتا بیان داشته بود که در این دولت هیچ گونه کمکی به ما نشده است!


قبل از دولت تدبیر و امید ابرکوه فقط نام شهر تاریخی را یدک می کشید:
اقدامات صورت پذیرفته در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قابل تقدیر اسست منتها تصویب شهرستان ابرکوه به عنوان شهرستان هدف نمونه گردشگری مربوط به گذشته است و ثبت 400 اثر تاریخی هم فقط در دوران شما صورت نپذیرفته است هر چند که صرف ثبت بافت تاریخی و عدم انجام اقدامات بعدی نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه مشکلات عدیده ای را برای ساخت و سازهای مردمی ایجاد می کند همانند تخریب  دو ساباط از ساباطهای قدیمی تکیه درب قلعه به منظور احداث ساختمان درمانگاه و صندوق!


ضمن اینکه اعلام نفرمودید که ارزش افزوده و عایدات عینی شهرستان از این اقدامات میراثی چه بوده است؟


همچنین بلیط فروشی آثار تاریخی شهرستان ابرکوه از سالهای قبل شروع شده بود و تنها از سال گذشته اثر سرو بلیط فروشی شد که این امر با تصمیم هیات امنای سرو صورت گرفته و باید دید که آیا از محلی خارج از بلیط فروشی برای این اثر ملی اعتباری ملی دیده شده است یا نه؟!


واما در خصوص ثبت عزاداري و پخش زنده تلويزيوني هم ، بيشترين نقش را هياتهای مذهبي شهرستان و مردم شریف داشته اند نه فرمانداری و همکاران محترم شما.


کمال بی انصافی ست که بگوییم بودجه خوبی اختصاص داده نشده است:
گفته اید که قانونا یک بیستم بودجه استان به ما تعلق می گیرد یعنی چیزی حدود 5 درصد بودجه استان ،در حالیکه بر اساس مطالعات انجام شده و مصوبه زمان مهندس کلانتری استاندار وقت یزد و مطالعات بعدی که بواسطه اعتراض مهندس اولیا صورت پذیرفت دهها شاخص دیگر به غیر از جمعیت به عنوان ملاک تخصیص بودجه تعیین گردید بعنوان مثال شاخص محرومیت، وسعت و ... لذا تنها ملاک تخصیص بودجه جمعیت نیست و لازم است که بعنوان فرماندار اینها را بدانید تا از حق شهرستان بتوانید به خوبی دفاع کنید.


از طرفی همانگونه که اشاره شد میزان اعتبار با میزان تخصیص کاملا متفاوت است شما لطف نمایید میزان تخصیص های صورت پذیرفته واقعی را در مقایسه با بودجه استان و تخصیص های سایر شهرستانها حساب نمایید و آن گاه خود به قضاوت بنشینید وانگهی با همان حساب و کتابهای خودتان سهم اعتبارات شهرستان بر اساس سال گذشته چیزی در حدود 18 میلیارد می شود که شما فرموده اید امسال 13 میلیارد برای شهرستان لحاظ گردیده است.آیا مابقی آب رفته است و یا در شهرستانهای دیگر باید آن را بجوییم؟


حضور نماینده مجلس در ابرکوه ملموس است:
در بحث حضور نماینده محترم مجلس آن چه که اهمیت دارد  برونداد و میزان اثر بخشی حضور می باشد نه میزان حضور!!! ، مشخصا بیان بفرمایید حضور نماینده در شهرستان چه پیامدهایی داشته و چه مشکلاتی را حل نموده است ؟ مضاف بر اینکه از گوشه و کنار شنیده می شود که از طرف فرمانداری ،ارتباط گیری با نماینده محترم مجلس  ضعیف می باشد و الا آمادگی هر گونه همکاری وجود دارد والله اعلم بالصواب


تغییر مدیران اجرایی مغرضانه نبوده است/ مدیران فعلی به مراتب سرزنده تر از مدیران سابق بوده و راحت تر با ما کار می کنند:
در این زمینه قضاوت را بر عهده مردم فهیم شهرستان می نهیم و از همه صحبتهای گذشته شما با افراد جابجا شده مبنی بر راضی بودن عملکردی از آنها و وجود فشار سیاسی- جناحی از بالا به جهت جابجایی آنان سخنی به میان نمی آوریم!!!


و اما چند سوال؟:

الف- لطفا بفرمايید براي راه اندازي ،اتمام و يا شروع پروژه هاي ذیل چه اقداماتی انجام داده اید؟

١- راه اندازي دانشكده عمران و معماري

٢- راه اندازي پزشكي قانوني

٣- راه اندازي پايگاه انتقال خون

٤- باند دوم كنار گذر

٥- ورودي هاي شهر از سمت يزد و شيراز

٦- ساختمان خوابگاه و ساختمان آموزشي دانشكده پيراپزشكي

٧- راه اسفندآباد به مروست

٨- راه اسفند آباد به صفاشهر

٩- اتصال راه جرقوييه به بخش بهمن

١٠- مدارس مسكن مهر و ديگر مدارس

١١- راه اندازي سالن ١٢٠٠ نفره

١٢- آسفالت مسكن مهر

١٣- كاشي سيمين و كاشي ابنوس

١٤- ساختمان شبكه بهداشت

15- ورزشگاه كارگري

16- استخر ورزشگاه كارگري ابركوه و مهردشت

و ده ها پروژه ديگر...


ب- کدام وزیر، معاون وزیر، استاندار و معاون استاندار در این مدت 3 سال به ابرکوه سفر کرده اند و دستاورد سفر چه بوده است؟


ج- میزان حضور جنابعالی در تهران و در معیت نماینده محترم به منظور پیگیری مشکلات و مسایل شهرستان چقدر بوده است؟


د-اگر عملکرد فرمانداری مثبت ارزیابی می شود چرا شنیده می شود مقامات استان، اصرار زیاد بر جابجایی جنابعالی در دو سال گذشته داشته اند؟ و یا همفکرانتان نیز منتقد مدیریت شهرستان بوده و رضایت مطلوبی ندارند؟!


ه- در مصاحبه جنابعالی به راه آهن یزد اقلید اشاره و به نفع فرمانداری مصادره به مطلوب نموده اید در حالی که این پروژه از اقدامات دولت گذشته بوده و اعتبار آن ملی می باشد، لطفا نقش فرمانداری را در اجرای این پروزه بزرگ بفرمایید؟


منتظر پاسختان می مانم!

ان شاالله پیروز و موفق باشید

والسلام علی من اتبع الهدی

مهران فاطمی (اژدرپور اسفندآبادی)

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 4.75 stars out of 5.


محمد زارع
سلام.
چرا ديدگاههاي بازديدكنندگان رو در ذيل مطالب منتشر نمي كنيد؟
يكي توي اين شهر نيست بياد و جواب بده؟
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۱۰/۲ ۱۴:۲۲.
ASD
با سلام
اقای فرماندار که سال ها در انتظار این پست بودید و این موضوع بر مردم شهرستان ابرکوه پوشیده نیست
خواهشا قبول کنید دیگه
راست میگه اقای فاطمی هر چند من ازش خوشم نمیاد
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۴.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد