Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با 21 غرفه صورت گرفت

حضور چشمگیر روستائیان ابرکوهی در نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان یزد


روستائیان و عشایر ابرکوهی، با لباس محلی، در نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان یزد حضوری چشمگیر داشتند.

به گزارش سرو ابرکوه، امروز در مراسمی با حضور جمعی از فعالان روستایی و برخی مسئولان استان یزد، نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد با برپایی ۲۱۰ غرفه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه از امروز تا ۲۸ شهریورماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۳ برای بازدید عموم دایر است.

در این نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان در حوزه کشاورزی، محصولات دامی، صنایع دستی همچنین ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع تبدیلی و ... در دو فضای باز و مسقف در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد امکان فروش برخی محصولات روستایی نیز فراهم شده است.

در این نمایشگاه به هر شهرستان استان یزد ۲۱ غرفه واگذار شده و در مجموع بالغ بر ۲۱۰ غرفه در این نمایشگاه برپاست.

علاوه بر روستاییان، عشایر استان یزد از شهرستان‌های خاتم و ابرکوه نیز با لباس‌های محلی در این نمایشگاه حضور یافته اند و با برپایی سیاه چادرهای عشایری، بخشی از سبک زندگی، آداب و رسوم عشایر این دو منطقه را به نمایش گذاشته اند.

۱۰ غرفه از این نمایشگاه نیز به دستگاه هایی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعاون روستایی، بیمه عشایری و روستایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و ... گذاشته شده تا اقدامات خود در روستاها را به نمایش بگذارند یا ظرفیت‌های مربوط به حوزه فعالیت خود در سطح روستاهای استان را معرفی کنند.

با ارزیابی‌هایی که به طور روزانه از غرفه های برپا شده در این نمایشگاه صورت می گیرد، سه غرفه برتر به نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد