Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جوان کار آفرین تفتی:

در هر دوره 80 تا 120 راس گوسفند پروار می کنم/ با 300 هزار تومان کارم را شروع کردم امروز سرمایه‌دارم


«هادي دهقانپور» جوان کارآفرین و خلاق تفتی است که با پشتکار و همت خود ثابت کرده است خواستن توانستن است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از صبح تفت، افراد کارآفرین و خلاق که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین شده اند کم نیستد؛ یکی از آنها جوان بسيجي هادي دهقانپور است که با تکیه بر توانایی های خود و دریافت وام توانسته در عرصه پرورش دام سبك موفق باشد.

فعالیت این جوان تفتی که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده باعث شد تا خبرنگار صبح تفت به سراغ وی رود و از روند فعالیت کارگاه او جويا شود .

*لطفا در ابتدا لطفا خود را معرفی و توضیحاتی در رابطه با کلیات فعالیت خود بدهید?

با سلام و ادب و احترام خدمت شما و ديگران همكارانتان ، بنده از4 سال پيش با 10 بره شروع به فعاليت نمودم و كم كم كارم را گسترش دادم و درحال حاضر  150 راس بره جهت پروار بندي دارم .

*چه انگیزه ای برای شروع این کار داشتید?

اولاعلاقه به کار کشاورزی و دامپروري كه داشتم سبب شد تا تحصيلات دانشگاهي اين حرفه راهم ادامه بدهم، تعهد وجدانی به طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین کسب درآمد باعث شد تا چنین فعالیتی را آغاز کنم.

*میزان سرمایه اولیه شما برای شروع کار چقدر بود?

برای شروع کار با سيصد هزار تومان سرمایه شروع کردم و در ادامه برای سرمایه گذاری جدید در هردوره پرواربندي مقداري اضافه كردم كه تا بحال بالاي 60 ميليون تومان رسيده است

*میزان تولید و بازدهی طرح چه قدر بوده?

بنده ساليانه 5 نوبت به پرورش گوسفند مي پردازم و در هردوره 80 تا 120راس برّه پروار كرده واز طريق مغازه هاي قصابي شهرستان بفروش ميرسانم.

*این طرح چه میزان اشتغال زایی داشته است?

بصورت مستقيم 3 نفر روزانه مشغول بكار شده اند و بصورت غير مستقيم نيز 7 نفر كسب درآمد مي كنند .

*آیا تسهیلات دریافتی از بانک ها و یا سایر نهاد ها داشتید?

طی این چند سال مبلغ 30 ميليون تومان از بسیج  سازندگی با کارمزد زیر بیست درصد و مبلغي را نيز از بانکهای دیگر با كارمزد نسبتا بالا گرفته ام.

*مشکلاتی که الان در طرح با آن مواجه هستید?

كمبود فضاي دامداري، قيمت بالاي نهاده هاي دامي از قبيل جو علوفه و خوراك، مشكل واسطه ها، امنيت، بيمه، زير ساخت ها از جمله برق و آب و...

*خواسته هایی که از مسئولان دارید?

از مسئولين مي خواهيم با توجه به تاكيداتي كه مقام معظم رهبري در خصوص مردمي كردن اقتصاد از طريق راه اندازي كارگاه توليد محصولاتي از جمله همين پرواربندي دام سبك عنايت خاصي داشته باشند و از حمايتها و سركشي هاي خود حداقل دلگرمي براي ما باشند؛در همين جا بايد از زحماتي كه بسيج تفت در اين خصوص براي حمايت راه اندازي و پشتيباني ازفعالين عرصه هاي اقتصاد مقاومتي انجام مي دهد تشكر نمايم .

*اجرای طرح زیر نظر کارشناسان متخصص انجام شده است؟

رشته تحصيلي و دانشگاهي من كارداني علوم دام ازمركز عالي ملاصداري يزد هست و اكثر كارهاي فني و بهداشتي و .. را خودم انجام مي دهم و در برخي موارد نیز از كارشناسان جهاد كشاورزي و بسيج نيز استفاده مي نمايم .

*در اجرای طرح حمایت‌های بسیج (مالی، آموزشی و ...) به چه صورت بوده است؟

بسیج سازندگی در تمام مراحل از جمله بازاريابي ، فروش ، حمايت هاي مالي ، تامين نهاده و هماهنگي با ادارات مربوط به توليد محصولات در شهرستان در جهت رفع مشكلات ما فعاليتهاي خوبي را انجام داده اند .

*امکان توسعه و گسترش طرح به ابعاد بزرگ تر وجود دارد؟

صد درصد؛ امكان توسعه هم از لحاظ فضا وهم از لحاظ تعداد دام پرواري وجود دارد درصورتي كه مشكلات و موانع آن حل شود مثل واگذاري زمين مناسب جهت ساخت دامداري بزرگتر.

*درصورت صلاحديد خود صحبت ديگري در راستاي تكميل گزارش داريد بيان نماييد؟

بنده بعد از فارغ التحصيل شدن از رشته علوم دامي و گذراندن دوره خدمت وظيفه ام در سپاه ناحيه تفت در چند شركت و اداره جهت كار ثبت نام نمودم كه جوابي از آنها دريافت ننمودم؛ بعد از دلسرد شدن از كار با پيشنهاد يكي از دوستان و آشنايان گفت ديگر كار اداري و پشت ميز نشيني خبري نيست و توبا اين مدركي كه داري بيا و يك دامداري حداقل كوچك براي خودت دست و پا كن كه من هم همان وقت به فکر رفتم و كار خودم را با پرورش 10بره شروع كردم و كم كم آن را گسترش دادم كه تاحالا شدم براي خودم دامدار شهر تفت و اسلاميه كه در برخي از موارد مردم محل به من مراجعه مي كنند و از من نظر كارشناسي در اين موضوع ميگيرند.

نمي خواهم عنوان كنم كه كار خيلي راحتي است و هيچ مشكل و درد وسري ندارد، مشكلات همه جا هست فقط كمي همت و وصبر مي خواهد؛ اينها را گفتم براي كساني كه ميگويند كار نيست ما انجام بدهيم ((اگر خواسته باشید، همت كنید و صبر داشته باشید؛مي شود.))

انتهای پیام/م*






Your Rating
Average (208 Votes)
The average rating is 3.5288461538461537 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد