Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه امداد یزد:

راه اندازی 700 مرکز نیکوکاری در کشور/ استفاده از کمک های بانوان و علماء در این مراکز


رئیس شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه امداد یزد در ابرکوه گفت: 700 مرکز نیکوکاری در کل کشور راه اندازی شده که نزدیک به 30 مرکز آن در استان یزد می باشد. 13 مرکز در شهرستان یزد و 17 مرکز در شهرستان های دیگر استان می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، غلامرضا فلاح رئیس شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه کمیته امداد استان یزد در مرکز نیکوکاری مصلا ابرکوه اظهار داشت: اگر جنگ تحمیلی ما جنگ نابرابر بین ایران و کشورهای دیگر بود؛ با بسیج شدن همه ی مردم توانستیم پیروزی را به دست آوریم. اکنون نیز اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم باید همه لباس مشارکت بپوشیم و در همین راستا مراکز نیکوکاری احیاء شدند.

فلاح بیان کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح کشور از رمضان سال 1392 در دستور کار کمیته امام خمینی (ره) قرار گرفت. در همین راستا 700 مرکز در کل کشور و نزدیک به 30 مرکز آن در استان یزد راه اندازی شد. 13 مرکز در شهرستان یزد و 17 مرکز در شهرستان های دیگر استان می باشد.

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی این مراکز این است که امورات مردم توسط خود مردم در محلات و مراکز نیکوکاری انجام گیرد. مراکز باید پل ارتباطی بین نیازمندان و توانمندان بوده و جهت اعتمادسازی بین مردم تلاش کنند و لذا موفقیت در کارها نتیجه ی خرد و اندیشه های تیمی است.

رئیس شبکه های مردمی کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه محور اصلی کار درآمد زایی نیست، گفت: گام های زیرساختی مراکز نیکوکاری، شناسایی نیازمندان کل منطقه، شناسایی خیرین و شناسایی افراد گروه سوم یعنی نیروهای افتخاری (که نه نیازمند هستند و نه توانمند) در کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن، است.

فلاح عنوان کرد: الحمدالله این مهم در بیشتر مراکز نیکوکاری شهرستان های استان یزد اتفاق افتاده و کارها به نحو احسن دنبال می شود.
وی تصریح کرد: موفق ترین مراکز، مراکزی هستند که از کمک های بانوان و همچنین از نعمت علماء و روحانیون که پرچم دار انقلاب هستند استفاده کنند.

رئیس موسسات عام المنفعه امداد یزد خاطر نشان کرد: معمولا انتظارات مردم این است که با افتتاح مرکز نیکوکاری مشکلات معیشتی، اقتصادی مردم پاسخ داده شود. ولی واقعیت امر این است که فعالیت مراکز نیکوکاری خیلی فراتر از اینها است. این مراکز در حوزه فرهنگ، اقتصاد، آشنایی مردم به تکالیف اجتماعی، مشاوره در زمینه های مختلف و ... فعالیت هایی را دنبال می کند.

فلاح گفت: به نظر من تا فرهنگ سازی لازم انجام نشود نمی توانیم با پدیده شوم فقر در جامعه مبارزه کنیم و لازمه آن همکاری تمام اقشار جامعه است. ضمنا بیشترین مراجعاتی که تاکنون به مراکز نیکوکاری داشتیم در زمینه مشکلات معیشتی، درمانی و فرهنگی بوده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد