Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

باهدف قطع دست دلالان سودجو انجام شد

راه‌اندازی نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات لبنی تولید شهرستان در ابرکوه+ عکس


در پی پیشنهاد دادستان ابرکوه، مبنی بر عرضه مستقیم محصولات تولیدی جهت مقابله با سوداگری برخی دلالان، اولین مرکز عرضه محصولات لبنی در شهرستان ایجاد شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شرکت یاس کویر ابرکوه (شیکا) یکی از واحدهای تولیدی لبنیاتی شهرستان ابرکوه، برای چهارمین سال پیاپی موفق به کسب عنوان واحد برتر لبنیاتی استان یزد شد.

این شرکت در سال گذشته تنها واحد تولیدی استان یزد بود که تندیس غذای ایمن و سالم را در کشور دریافت کرد.

هفته گذشته مدیرعامل شرکت مذکور طی هم‌اندیشی با کارشناسان خود، با توجه به شرایط اقتصادی روز که مردم برای خرید مایحتاج لبنی خود هزینه‌های سرسام‌آور پرداخت و بعضاً از خرید آن صرف‌نظر می‌کنند، اقدام به راه‌اندازی مرکز عرضه مستقیم محصولات خود کرد.

قطع حلقه دلالان سودجو از چرخه تولیدات لبنی ابرکوه
حجت احمدی روز گذشته در حاشیه بازدید دادستان عمومی و انقلاب و بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه، از این مرکز، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد : هدف از راه‌اندازی این مرکز عرضه مستقیم در شرایط اقتصادی کنونی، درواقع قطع حلقه واسطه گران سودجو و مقابله با سوداگری برخی دلالانی که سودهای کلان به دست می‌آورند، است.

احمدی گفت : مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده کالا و نرخ مصرف‌کننده (قیمت درج‌شده بر روی کالا)، سود چشمگیر و ناعادلانه‌ای بود که فقط جیب برخی دلالان را پُر می‌کرد، لذا امیدواریم راه‌اندازی این مرکز عرضه و تخفیف 20 الی 40 درصدی نسبت به قیمت مصرف‌کننده، در این شرایط سخت اقتصادی، کمک به معیشت مردم باشد.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی این واحد در بخش بهمن و روستاها در آینده نه‌چندان دور، خاطرنشان کرد : چنانچه دیگر واحدهای تولیدی بزرگ، کوچک و خانگی شهرستان با امکانات موجود، شرایط عرضه مستقیم محصولات خود برای شهرستان فراهم کنند تا باقیمت مناسب بین مردم توزیع شود، می‌توانند مشتریان و بازار فروش خود را افزایش دهند.

افزایش قیمت علت حذف لبنیات از چرخه غذایی مردم کم‌بضاعت
مسلم فلاح زاده مسئول فروش این مرکز عرضه مستقیم، گفت : با توجه به اینکه مدت یک هفته از ایجاد این مرکز می‌گذرد مورد استقبال و رضایت شهروندان قرارگرفته است.

وی با اشاره به بازخورد مثبت چنین مراکزی، افزود : در سال جاری باوجود وضعیت اقتصادی نامساعد و افزایش قیمت‌ها، سهم لبنیات که از مواد غذایی ضروری است در چرخه غذایی بسیاری از خانواده‌های کم‌بضاعت کم یا حذف‌شده بود، ولی اجرای چنین طرح‌هایی قدرت خرید خانوارها را بالا می‌برد.

حق مردم ابرکوه است که از محصولات تولیدی شهر خود بیشتر بهره ببرند
حمیدرضا پوردارایی در حال خرید از این مرکز، در یک‌کلام گفت : خیلی عالی است و این حق مردم ابرکوه بود که از محصولات تولیدی داخل شهرستان خود، بیشترین بهره را ببرند.

عرضه مستقیم؛ راهی برای قطع ید دلالان سودجو در مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و مصرف‌کننده است
محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، اظهار کرد : طی بازدیدهایی که اخیراً از اصناف و شرکت‌های تولیدی شهرستان صورت گرفت، متوجه مابه‌التفاوت چشمگیر قیمت تمام‌شده کالاها و قیمت اولین واسطه‌ها و مصرف‌کننده شدیم.

ابراهیمی با تأکید بر این اختلاف قیمت‌ها که به 50 درصد هم رسیده بود، گفت : در همین راستا طرح ایجاد مرکز عرضه مستقیم محصولات به واحدهای تولیدی لبنی شهرستان پیشنهاد شد، که مورد استقبال یکی از این شرکت‌ها قرارگرفته و هفته گذشته اجرا شد.

وی، ضمن اشاره به اینکه همچنان که مردم نیاز دارند، دوام تولیدکننده‌ها نیز به میزان مصرف مردم بستگی دارد، افزود : این طرح که درواقع قیمت‌ها را برای متقاضیان نسبت به قیمت درج‌شده بر روی کالا کاهش می‌دهد، راهکاری برای حمایت از تولیدات داخلی شهرستان، عرضه بهتر، کاهش نوسانات بازار لبنیات و قطع ید دلالان سودجو پیشنهادشده است.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، در پایان ابراز امیدواری کرد؛ که این طرح مورد استقبال دیگر واحدهای تولیدی شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 2.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد