Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در دیدار امام‌جمعه و مقامات قضایی ابرکوه مطرح شد

رباخواری بزرگ‌ترین مشکل شهرستان ابرکوه/ مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی، مسامحه‌کاری می‌کنند


روسای دادگستری و بازداشتگاه ابرکوه و برخی کارکنان این دستگاه‌ها، با امام‌جمعه شهرستان در محل دفتر وی دیدار کردند.

به گزارش سرو ابرکوه، هم‌زمان با هفته قوه قضائیه روسای دادگستری و بازداشتگاه ابرکوه و برخی کارکنان این دستگاه‌ها، با امام‌جمعه شهرستان در محل دفتر وی دیدار کردند.

قاضی باید در کشف حقیقت با دقت مضاعف عمل کند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی در این هفته اظهار کرد : قوه قضائیه از ارکان نظام است و قاضی باید با بصیرت حکم صادر کند نه بااحساس.

حسینی ادامه داد : اگرچه مبنا قضاوت؛ با استناد ادله، مستندات ظاهریّه و حکم به‌ظاهر است امّا قاضی باید در کشف حقیقت با دقت مضاعف عمل کند، زیرا قضاوت حق‌الناس است و با حقوق معنوی و حیثیت مردم ارتباط دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت : یکی از نتایج بصیرت، شناخت نفوذی‌های موریانه صفتی است که با مردم آزاری و ایفای نقش پیاده‌نظام دشمن در تهاجم اقتصادی، زندگی مردم را مختل می‌کنند و با ایجاد نارضایتی عمومی به خیال خود و اربابانشان زمینه نافرمانی مدنی را فراهم می‌کنند.

مسئولان قدرت مهار غول اقتصادی را ندارند
وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین ظلم اجتماعی، ظلم اقتصادی است، بیان کرد : سال ها است مسئولین اجرایی و قضایی حرف از برخورد با مفسدان دانه‌درشت اقتصادی می‌زنند اما عملاً مسامحه‌کاری می‌شود. گویا متأسفانه آنها قدرت مهار این غول خودسر در کشور را ندارند.

امام‌جمعه ابرکوه، ضمن تشکر از فعالیت فرهنگی رضایت‌بخش در بازداشتگاه شهرستان، عنوان کرد : فرد بازداشتی نوعی مددجو است یعنی استمداد معنوی دارد و باید به خاطر آسیب‌هایی که دیده است، بازسازی روحی شود.

حسینی تصریح کرد : هدف از زندانی کردن افراد خاطی، تنبیه و ایجاد محدودیت جهت خودیابی و خودآگاهی است و آموزه‌های دینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی این زمینه را برای مسئولین مربوطه فراهم خواهد کرد.

پرونده‌های اقتصادی در ابرکوه بر پرونده‌های دیگر غلبه کرده است
محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، پس از ارائه گزارش توسط رئیس دادگستری گفت : موضوع بیشتر پرونده‌ها، اقتصادی است یا ریشه اقتصادی دارد که بر تعداد پرونده‌های اعتیاد و مشکلات خانوادگی غالب شده است.

رباخواری بزرگ‌ترین مشکل ابرکوه است
علي عظيم پور رئیس بازداشتگاه ابرکوه، گرفتار شدن برخی افراد در ورطه رباخواری را بزرگ‌ترین مشکل شهرستان عنوان کرد و گفت : فردی با مبلغ شش‌صد میلیون تومان بدهکاری به این بلیّه مبتلا شده است و اکنون بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان بدهکاری خود را گرفتار کرده است.

وی در پایان افزود : بازداشتی‌ها عموماً مشکل مالی دارند و مشکلات دیگر چندان خودنمایی ندارد.

انتهای پیام/م.ز




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد