Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی استان یزد، به ابرکوه رسید


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: این شهرستان با سهم تولیدی سالانه افزون بر 17درصد محصولات کشاورزی استان یزد در اغلب تولید محصولات مقام نخست را دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد:سالانه 161 هزارتن محصولات زراعی و باغی دراین شهرستان توسط 6هزار بهره بردار بخش کشاورزی تولید و روانه بازار فروش می شود.

وی افزود: از این میزان 135 هزار تن انواع محصولات زراعی نظیر گندم ، جو ، ذرت ، یونجه و مابقی انواع محصولات باغی شامل انواع انگور ، زردالو ، انار ، هلو ، شلیل، انجیز و پسته می باشد.

این مسئول ادامه داد: با وجود مشکلات خشکسالی و کم آبی در خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در تولید زردآلو ، انار و پیاز در استان یزد رتبه نخست استانی را داریم.

غیب الهی تصریح کرد: بیش از 15 هزار تن گندم ، یکهزار و 250 تن سبزی و صیفی جات ، 20 هزار تن پیاز ، 18هزار تن زردآلو ، 10 هزار و 300 تن انار بیشترین تولیدات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه همچنین گفت : با وجودی که سطح زیرکاشت محصولات کشاورزی در این شهرستان به علت افت آبهای زیر زمینی و تداوم خشکسالی کاهش محسوسی داشته ولی کشاورزان این منطقه با استفاده از روشهای بهزراعی توانسته اند سطح تولید خود را در مقیاس مطلوبی نگهدارند.

غیب الهی به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش تولیدات کشاورزی کاشت محصولات کم آبخواه و تغییر نوع آبیاری از روش های سنتی به نوین را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد