Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


رشد سه درصدی دانش آموزان مدارس غیر دولتی طی سه سال اخیر


معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت یازدهم رشد دانش آموزی مدارس غیردولتی از 8.5 درصد در ابتدای فعالیت دولت به 11 درصد افزایش یافت.

به گزارش سرو ابرکوه؛ مرضیه گرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: درحال حاضر افزون بر یک میلیون و 400 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی توسعه مشارکت های مردمی در بخش تعلیم و تربیت را یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید بیان کرد و اظهار کرد: حضور دانش آموزان در مدارس غیر دولتی نشان اعتماد مردم کشور به این موسسات است.

وی استفاده از ظرفیت های موسسات مدارس غیر دولتی در تقویت و پشتیبانی مدارس دولتی با عنوان طرح معین ، کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و طرح خرید خدمات آموزشی از جمله اقدامات این سازمان در چند سال گذشته بیان کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد اصلی سازمان مدارس غیر دولتی در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای کردن سند تحول بنیادین اموزش و پرورش است.

گرد با تشریح نقش حاکمیتی آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت جوانان افزود: مدیریت واحد یکپارچه برای امر آموزش پیش دبستانی ها و ساماندهی مراکز اموزشی علمی آزاد و زبانهای خارجی از دیگر اقدامات طی سال های اخیر است.

مجموع دانش آموزان استان یزد 227 هزار و 140 نفر اعلام شده که 12 درصد از این تعداد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می باشند.

هممچنین 2.5 درصد جمعیت دانش آموزی دختر و سه درصد پسر استان یزد از خدمات آموزشگاههای علمی آزاد بهره می گیرند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد