Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ثبت افتخاری دیگر در تاریخ هنر ابرکوه؛

رونمایی از کتاب «رباعیات خیام» با خوشنویسی هنرمند ابرکوهی+ زمان و مکان


مراسم رونمایی از کتاب «رباعیات خیام» با خوشنویسی استاد محمد حیدری هنرمند ابرکوهی، برگزار می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، آیین رونمایی از کتاب «چارانه های بهارانه ی خیام» با خوشنویسی استاد محمّد حیدری هنرمند ابرکوهی و دیباچه دکتر میرجلال الدّین کزازی، جمعه سوم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران، با حضور اساتید و هنرمندان برگزار می شود.


استاد محمد حیدری هنرمند ابرکوهی متولد 1338 ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: در دوران کودکی به صورت خودجوش و بدون استاد، از بخش های خوشنویسی کتاب های ابتدایی، اشعار فارسی، بخش هایی از مجلات و روزنامه های تبلیغاتی، خطاطی را تمرین می کردم.


حیدری افزود: پس از آن در سال 54 یک دوره دو ماهه در تهران نزد آقای میرزایی کلاس خصوصی استفاده و در سال 56 در مسابقات خوشنویسی برگزیده شده و از آنجا با انجمن خوشنویسان در تهران آشنا شدم.


وی گفت: در همان سال از انجمن آموزش دیده و در سال 60 پس از گذران آموزش های رسمی، تدریس خوشنویسی را با تعدادی شاگرد، آغاز کردم. در سال 75 برگزیده جشنواره خوشنویسی جهان اسلام و در سال 78 موفق به دریافت مدرک استادی، از انجمن خوشنویسان ایران شدم.


حیدری خاطر نشان کرد: از روی علاقه و انگیزه شخصی خشنویسی کتاب رباعیات خیام را برگزیدم و این کار حدود یک سال طول کشید، در حالی که نمونه های مشابه را که به صورت سفارشی و مستمر انجام می دهم، تنها 2 ماه وقت می برد. 


این هنرمند ابرکوهی که مفتخر به کسب مدرک درجه یک هنری در سال 92 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، بیان کرد: تا کنون در شورای سیاست گزاری جشنواره خوشنویسی اکو، مشاور هنری ریاست موسسه فرهنگی اکو، مدیر نگارخانه بین المللی اکو، عضو شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، هیآت تشخیص خط شکسته و هیات داوران جشنواره های خوشنویسی عضویت و همکاری های مختلفی انجام داده ام.


تدریس خوشنویسی در انجمن خوشنویسان ایران از سال 1360  تا کنون، دانشگاه الزهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز آموزش عالی فرهنگیان، هنرستان هنرهای زیبا شهر کابل افغانستان، دبیر و مجری جشنواره خوشنویسی اکو در کشورهای: تاجیکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و پاکستان، برگزاری کارگاه هنری در شهرهای مختلف امارات متحده عربی، شرکت در جشنواره های هنری شارجه و نمایشگاه های معتبر ایرانی و خارجی، برگزاری حدود 20 نمایشگاه انفرادی و شرکت در همه نمایشگاه های جمعی انجمن خوشنویسان ایران، از جمله فعالیت های هنری این استاد می باشد.


همچنین خوشنویسی کتاب های سواران آفتاب، فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، بخش شکسته خوانی کتاب کلک شیدایی، مادر، ساغر و سامان، مشعله خاوری و تالیف و خوشنویسی کتاب از نیستان، آثار مکتوب و تالیفاتی می باشد، که تا کنون از وی برجا مانده است.

 

 

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد