Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه:

زیرساخت های BRT یزد سال آینده فراهم می شود/ فعال بودن 70درصد ناوگان اتوبوس‌رانی یزد در تعطیلات نوروز


مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه گفت: در روزهای تعطیل ایام نوروز 70 درصد ناوگان شهری فعال است.

به گزارش سرو ابرکوه، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه در مصاحبه با خبرنگار یزدندا با بیان اینکه در ایام نوروز افزایش قیمت نداریم گفت: در روزهای تعطیل ایام نوروز 70 درصد ناوگان شهری فعال است و در سایر روزها همه ناوگان.

محمد جواد کریمی در خصوص فعالیت اتوبوس های BRT  در یزد اظهار کرد: اتوبوس های BRT در سطح شهر یزد فعالیت می کنند اما زیر ساخت های آن هنوز فراهم نیست و انشالله تا سال آینده زیرساخت ها مانند نرده کشی، پل عابر، و ایستگاه ها فاهم می شود.


یک سامانه اتوبوس تندرو  یا BRT شامل ویژگی‌های زیر می‌شود:

• مسیر ویژه:یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک سامانه اتوبوس تندرو اختصاص یک خط ویژه به آن است. که فارغ از ترافیک شهری بتواند فعالیت کند. این کار باعث می‌شود هم سرعت اتوبوس‌ها افزایش یابد و هم خطر تصادف با وجود آنکه سرعت افزایش یافته‌است، کاهش بیابد. و مزیت دیگر این کار این است که حتی رانندگان غیرحرفه‌ای نیز می‌توانند در این مسیر حرکت کنند و لازم نیست حتماً راننده خیلی مهارت داشته باشد.

• پوشش کامل: در این صورت علاوه بر مسیر ویژه که برای این اتوبوس‌ها در نظر گرفته می‌شود. آنها می‌توانند در صورت نیاز از تمام خیابان‌های سطح شهر نیز استفاده کنند.

• کارایی بالا: در صورتی که این سامانه سطح زیادی از شهر را پوشش بدهد می‌تواند حجم زیادی از مسافرین را در کمترین زمان ممکن و حتی در زمان ترافیک سنگین و با هزینه کم جابجا کند. در صورتی که یکی از موارد بالا در این سامانه رعایت نشود، سامانه اتوبوس تندرو نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

• سامانه اولویت دادن به اتوبوس: سامانه اولویت دادن به اتوبوس‌ها در تقاطع‌ها به این شکل می‌باشد که اگر حرکتی که موجب شود اتوبوس حتی با سبز شدن چراغ راهنمایی با تاخیر حرکت کند، حرکت وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهد به شمال یا جنوب حرکت کند با تاخیر انجام می‌شود تا اتوبوس به راحتی حرکت کند و وسایل نقلیه دیگر مانع حرکتش نشوند. برای این منظور حسگرهایی در اتوبوس و چراغ راهنمایی گذارده می‌شود تا چراغ راهنمایی از نزدیک شدن یک اتوبوس مطلع شود.

• ایستگاه ویژه

اما یزد از BRT فقط فقط چند دستگاه اتوبوس دارد که از آن به عنوان اتوبوس های BRT یاد می شود و با توجه ویژگی های ذکر شده برای سامانه اتوبوس تندرو ، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد