Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در شورای تخصیص بودجه مطرح شد

سهم 130 میلیاردی ابرکوه از توزیع اعتبارات/ سال 94، سال سیاه دولت و بدترین سال مالی بعد از انقلاب در ایران


معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد در جلسه شورای تخصیص بودجه، از سهم 130 میلیارد ریال ابرکوه در توزیع اعتبارات استانی خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، شورای تخصیص بودجه در شهرستان ابرکوه با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد و دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید دهقانی زاده معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد اظهار کرد: در سال های اخیر وضعیت مالی دولت خوب نبوده و می توان گفت سال 94 بدترین سال بودجه ای کشور بعد از انقلاب اسلامی و سال سیاه دولت بود. لذا با اعتبارات موجود نباید انتظار داشت که تمام مشکلات شهرستان برطرف شود، بلکه این مبلغ بستر ساز حرحت های بزرگتر برای توسعه خواهد بود.

دهقانی زاده اذعان داشت: اعتبارات ابرکوه دو بخش است، یکی اعتبارات تملک و دارایی سرمایه های استانی و دیگری اعتبارات قانون توسعه متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء شهرستان ها که دائمی می باشد.

وی ضمن بیان اینکه متولی تخصیص اعتبارات توسعه متوازن سازمان برنامه و بودجه کشور است، تصریح کرد: دادهایی که برای توزیع اعتبارات استفاده می شود از استان اخذ نمی شود بلکه سازمان کشور از دستگاه های ملی و وزارت خانه ها دریافت می کند؛ لذا مسئولین دستگا های اجرایی در ارائه آمار و اطلاعات باید دقت بالایی داشته باشند.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد یادآور شد، متأسفانه ابرکوه هنوز عنوان «شهرستان محروم» را به یدک می کشد اما از سوی دیگر توانسته است از 2 درصد اعتبار نفت و گاز مناطق محروم استفاده کند.

در ادامه این نشست محمد دهقان دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان، بیان کرد: سهم ابرکوه در توزیع اعتبارات 130 میلیارد ریال است که  97 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات توسعه متوازن می باشد.

دهقان با بیان اینکه در ابرکوه 26 پروژه شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: مسئولین دستگاه های اجرایی باید با تلاش، پیگر جذب اعتبارات توزیع شده باشند و هر چقدر در این امر تلاش کنند به نفع توسعه شهرستان خواهد بود.

وی تأکید کرد: دستگاه هایی اجرایی باید برای پروژه هایی که قابلیت مشارکت با بخش غیر دولتی را دارد، در جستجوی جذب سرمایه گذار باشند، تا بار مالی دولت سبک تر شده و بتواند به پروژه های بسیار مهم رسیدگی کند.

انتهای پیام/م.ف


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد