Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو شورای شهر در دیدار با معاون محیط زیست کشور مطرح کرد:

ضرورت حمایت از «سرو ابرکوه» به عنوان یک نماد ملی


عضو شورای شهر در دیدار با معاون محیط زیست کشور گفت: یکی از نیازهای ضروری ابرکوه حمایت ویژه از درخت سرو کهنسال است که می تواند به عنوان یکی از نمادهای ملی مطرح شود.

به گزارش سرو ابرکوه، رضا ربانی عضو شورای اسلامی شهر در دیدار با معاون سازمان محیط زیست و همچنین قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در مجلس، خواستار حمایت مسئولین کشوری از شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری شد.

ربانی ضمن معرفی وضعیت جغرافیای شهرستان اظهار کرد: ابرکوه در گذشته یکی از زیستگاه ها و حیات وحش شناخته شده بوده است، بطوری که تا اواخر دهه 40، گونه هایی چون گورخر، آهو و جیبر در آن زیست می کردند و هم اکنون نیز زیستگاه پرنده هوبره می باشد.

وی با اشاره به وجود درخت سرو ابرکوه به عنوان کهنسال ترین موجود زنده جهان تصریح کرد: این اثر ارزشمند که می تواند یکی از نمادهای ملی در عرصه بین المللی باشد، نیازمند حفاظت های ویژه و تأمین اعتبارات کافی جهت ساماندهی می باشد؛ تا این گنجینه ژنی نایاب سالانه موجب جذب گردشگران از  سراسر جهان شده و در نتیجه موجب توسعه هر چه بیشتر شود.

عضو شورای عالی استان های کشور، اختصاص اعتبارات لازم به شهرداری های ابرکوه و مهردشت در راستای خدمات رسانی بیشتر در برای توسعه و عمران، فضای سبز، تکمیل ناوگان موتوری و ... را مورد درخواست قرار داد و افزود: شهرستان ابرکوه نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشوری، جهت رفع مشکلات بسیار زیادی است که رفع آنان می تواند موجب پیشرفت شود.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد