Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون گردشگری کشور در بازدید از سرو ابرکوه:

ظرفیت‌های ابرکوه پاسخگوی هر گردشگر با هر ذائقه‌ای است/ تمام تلاشم را برای جهانی‌شدن سرو خرج می‌کنم


معاون گردشگری کشور در بازدید از سرو ابرکوه، گفت : ظرفیت‌های این شهر پاسخگوی هر گردشگری با هر ذائقه‌ای است و توصیه می‌کنم گردشگران داخلی و خارجی حتماً از ابرکوه دیدن کنند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ روز گذشته در ششمین روز بهار 98، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی یزد و هیئت همراه به ابرکوه سفرکرده و از برخی بناهای این شهر دیدن کردند.

تیموری از خانه تاریخی آقازاده و مجموعه اقامتی اطراف آن، سرو 4500 ساله، اقامتگاه سرو کهن و قلعه تیجرد بازدید کرد.

ابرکوه با بناهای منحصربه‌فرد، ظرفیت بالایی در توسعه گردشگری دارد
معاون گردشگری کشور، در حاشیه بازدید از سرو کهن‌سال ابرکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : این شهر ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه و رونق گردشگری دارد. از حیث تاریخی و معماری، بناهایی دارد که منحصربه‌فرد هستند.

وی، با تأکید بر اینکه آداب و روسم، غذاها و محصولات محلی شهرستان پاسخگوی ذائقه‌های متفاوت هر گردشگری است، گفت : در کنار جاذبه‌های متنوع، نعمت بزرگ مهمان‌نوازی و مهربانی مردم این دیار، شاخصه مهمی در استقبال گردشگران داخلی و بین‌المللی است.

تیموری، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های سیل‌زده شیراز، افزود : قطعاً ابرکوه که شهر مرزی بین دو استان فارس و یزد که شهروندان و مسئولین آن نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، آمادگی لازم جهت پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی استان هم‌جوار را دارد.

سرو ابرکوه؛ ظرفیت خاص و سرمایه‌ای برای شهرستان، استان و کشور است
وی تصریح کرد : درخت سرو ابرکوه که بارها تصاویر و توضیحات آن را در رسانه‌ها و کتاب‌ها مشاهده کرده بودیم و امروز از نزدیک بازدید می‌کنیم، یکی از ظرفیت‌های خاص و یک سرمایه برای این شهر، استان و کشور است.

معاون گردشگری کشور، عنوان کرد : نزدیکی و همبستگی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در این شهر، تداعی‌کننده این واقعیت است که ریشه در تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی دارند.

معاون گردشگری کشور: تمام تلاشم را برای جهانی‌شدن سرو ابرکوه خرج می‌کنم
وی به‌عنوان متولی گردشگری کشور گفت : بخش اعظم سیاست‌های وی در راستای تبدیل جاذبه‌های ملی به جاذبه‌های بین‌المللی قرار دارد. در همین راستا جهت جهانی‌شدن سرو ابرکوه تمام تلاش خود را خرج می‌کند تا هر چه زودتر در فهرست یونسکو ثبت شود.

تیموری به اولویت سازمان میراث فرهنگی جهت توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی اشاره کرد و افزود : هتل‌های لوکس در روستاها و شهرهای کوچک صرفه اقتصادی ندارند، ولی وجود اقامتگاه‌های سنتی می‌تواند مشکل و خلأ زیرساختی را پوشش داده و ابزاری برای معرفی فرهنگ ایران‌زمین باشد.

نماینده سازمان میراث فرهنگی، در بخش آخر صحبت‌های خود قول مساعد داد، با همکاری معاونت روستایی دفتر ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات بانکی با نرخ پایین به متقاضیان پرداخت کنند و این کار در برنامه سازمان میراث قرار دارد.

توصیه معاون گردشگری کشور به گردشگران داخلی و خارجی: حتماً از ابرکوه دیدن کنید
وی در پایان از همه گردشگران داخلی و خارجی دعوت کرد که حتماً شهر ابرکوه را در برنامه سفر و بازدیدهای خود قرار دهند و یک‌بار از جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن دیدن کنند.

گفتنی است تیموری پس از حضور در ابرکوه، برای شرکت در جلسه اضطراری ستاد خدمات سفر با حضور مسئولین استان یزد و فارس جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به گردشگران و مسافرین شیراز، همراه با کاظمی نسب فرماندار، کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و برخی دیگر مسئولین ابرکوه راهی شهرستان آباده شد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد