Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سردارسلامی:

فتنه گران نمی توانند مسیر سیاسی جامعه را تغییر دهند


سردارسلامی تاکید کرد: منطق فتنه یک منطق شکست خورده است و فتنه گران نمی توانند با آتش فتنه مسیر سیاسی جامعه را تغییر دهند.

به گزارش سرو ابرکوه، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه با یزدرسا؛ در خصوص اتفاقات اخیر سوریه گفت: در طول 6 سال گذشته مبارزه وسیعی بین جبهه مقاومت که الهام یافته از انقلاب اسلامی بوده و با هدف نجات مسلمانان از سیطره دنیای استکبار شکل گرفته وآمریکا،رژیم صهیونیستی،برخی دول اروپایی و برخی رژیم های حاکم بر کشورهای اسلامی نظیر رژیم آل سعود آغاز شده که فراز و نشیب های سختی را پشت سرگذاشته است.

سردار حسین سلامی افزود: طراحی اولیه این سناریوبه گونه ای بود که سوریه به عنوان حلقه محوری جبهه مقاومت از زنجیره انقلاب اسلامی خارج شده و با تجزیه این کشور و یا روی کارآمدن دولتی وابسته به غرب این محوریت از هم گسسته شود.

سلامی با بیان این مطلب که در این 6 سال فشار سنگینی از سوی تروریست های تکفیری که مورد حمایت مالی و تبلیغی عربستان بوده و از سوی این کشور شارژاعتقادی می شوند، بر کشور سوریه وارد شد اضافه کرد: آموزش تروریست ها در خاک ترکیه و اردن و استفاده ازمرز این کشورها برای انتقال آن ها به داخل سوریه سبب بروز جبهه وسیعی از جنگ داخلی در این کشور شد.

جانشین فرمانده سپاه ایران ادامه داد: البته در این طرف ماجرا نیز جبهه منسجمی از نیروهای مقاومت و مسلمانان شیفته جهاد ازهوادران انقلاب اسلامی افغانستان،عراق، لبنان، سوریه و سایر کشورها به وجود آمد که هم وجهه  میدانی و هم سطح سیاسی داشته و دراین میان هرجبهه ای که در میدان برتری داشته باشد در فرایند سیاسی هم دست برتر دارد.

وی پیروزی در میدان حلب را دستاوردی عظیم برای جبهه مقاومت ونظام سیاسی سوریه عنوان کرد و ابراز داشت:در ابتدا سیطره تکفیری ها  در دمشق محدود شد و در ادامه  با پیروزی در حلب، نظام سوریه و جبهه مقاومت  به یک موقعیت برتر سیاسی دست پیدا کرد.

سلامی با اشاره به  اینکه جنگ همچنان در سوریه ادامه دارد اذعان داشت: هرچند روند تحولات سیاسی سوریه روند اقتدار یابی نظام این کشور است اما گروه های تکفیری مثل داعش و النصره همچنان با حمایت های پشتیبانان منطقه ای خود فعالند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: هم اینک بخش های مهم وحیاتی سوریه در اختیار نظام این کشور بوده  و رویای رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر از هم گسستگی نظام سوریه و قطع ارتباط جبهه مقاومت با انقلاب اسلامی شکست خورده است.

سلامی درپاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات پیش رو آیا امکان تکرار فتنه وجود دارد ابرازداشت: یقینا فتنه تکرار شدنی نیست چرا که از یکسو مردم ما تجربه تلخ فتنه 88 را دیده و شاهد پیامدهای آن بوده است و از دیگر سو امروز هوشیاری مردم در صحنه سیاسی بالاتر رفته و ملت آگاهانه به امور احاطه دارد.

وی تاکید کرد: منطق فتنه یک منطق شکست خورده است و فتنه گران نمی توانند با برافروختن آتش فتنه مسیر سیاسی جامعه  را تغییر دهند.

جانشین فرمانده سپاه ایران با اشاره به اینکه نهادهای تامین کننده امنبت وارامش جامعه بر اوضاع احاطه کامل دارندتاکید کرد: تجربه نهادهای مدافع انقلاب درفتنه 88 و حضور آگاهانه مردم در جامعه به ما این اطمینان را می دهد که اتفاق خاصی درانتخابات پیش رو نخواهد افتاد و ما نگرانی خاصی  در این زمینه نداریم.

انتهای خبر/ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد