Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه بخش بهمن مطرح کرد

فساد و فحشا زائیده نابرابری مالی و حقوقی در جامعه است/ توصیه رهبر به رئیس جمهور سابق در جلوگیری از دو قطبی شدن کشور


امام جمعه بخش بهمن با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: منکرات اجتماعي و اخلاقی در کشور ریشه در منکرات مالي و حقوقي دارد و فساد و فحشاء زائيده نا برابري هاي حقوقي است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن ضمن اشاره به سپری شدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از اساسي‏ترين ويژگي مردان عرصه جهاد و شهادت اعتماد صددرصدي به امام و مقتداي جامعه است. در شرایط کنونی هم نياز مبرم جامعه، همين امر خطير مي‏باشد که در آن هيچ تفاوتی بين مردم و مديران ريز و درشت كشور نیست؛ همه به ویژه دولتمردان باید همدل و هم زبان گوشمان به دهان رهبری باشد.

لزوم عمل به فرامین رهبری برای همه مردم و مسئولین
علیزاده تصریح کرد: رهبر انقلاب ايجاد شكاف و دوگانگي بين نيروهاي مؤمن و انقلابي را سمي مهلك مي‏داند لذا از باب خیر خواهی به رئیس جمهور سابق کشور فرمودند ورود شما باعث دوقطبي شدن کشور می شود و بهتر اين است كه شما وارد نشويد. البته این کار در زمان امام خمینی(ره) نیز مسبوق بود زیرا ایشان زمانی شهيد بهشتي را از کاندیداتوری ریاست جمهوری نهی کرده و در زمانی دیگر هم آیت الله خامنه ای را به این کار امر کردند.

وی یاد آور شد: اگر در فتنه 88 هم عده ای به نصحیت رهبری که فرمودند شما دارید در زمین دشمن بازی می کنید و دشمن از شما سوء استفاده می کند، گوش می دادند کشور دچار بحران نمی شد و امروز کشور ضعیفی مثل عربستان برای ما شاخ و شانه نمی کشید.

رسانه های غربی شیمون پرز را بر خلاف واقع مرد صلح معرفی کردند
امام جمعه بخش بهمن با اشاره به 9 مهر ماه روز همبستگي و همدردي با كودكان و نوجوانان فلسطيني گفت: رئیس سابق رژیم صهیونیستی که به درک واصل شد کارنامه ننگین و سیاهی در کشتن مردم بی گناه فلسطین دارد؛ او سمبلی از تروریست بود که در روزهای گذشته رسانه های خارجی تلاش کردند او را مرد صلح و دوستی معرفی کنند در حالی که حزب الله لبنان و جنبش مقاومت که از ناموس و کیانشان دفاع می کنند تروریست می خوانند.

ریشه منکرات اخلاقی و اجتماعی در منکرات مالی و حقوقی است
علیزاده با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: امروز بزرگترین معروف ها از نظر مقام معظم رهبری، حفظ نظام اسلامي، عزّت و آبروي ملّت ايران، رونق دادن به اقتصاد و توليد، تلاش و مجاهدت براي وحدت اسلامي است که همه باید بدان امر کنند. نقطه مقابل آن کمک به دشمنان اسلامی، ابتذال اخلاقي، تضعيف نظام و فرهنگی اسلامی می باشد که باید از آن نهی شود.

وی ادامه داد: امروز منکرات در جامعه زیاد است که از جمله آن منکرات اجتماعی و اخلاقی، سیاسی، حقوقی و مالی می باشد که یک مصداق آن حقوق های نجومی است؛ منکرات اجتماعي و اخلاقی در کشور ریشه در منکرات  مالي و حقوقي دارد و فساد و فحشاء زائيده نا برابري هاي حقوقي  است.

لزوم برخورد قاطع نیروی انتظامی باعروسی های مسلوب آرامش
خطیب جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اساسي ترين کار نيروي انتظامي حفظ امنيت در محيط جامعه می باشد. یکی از عوامل سلب امنیت و آرامش مردم که از نیروی انتظامی درخواست می شود با آن برخوردی قاطعانه داشته باشد، مراسم عروسی های پر سر و صدا در نیمه شب است.

علیزاده با اشاره به بازگشایی مدارس تأکید کرد: تعلیم و تعلّم به این معنی است که علاوه بر درس باید به اخلاق و تهذیب هم توجه شود. به عنوان مثال گرفتن زنگ نماز برای درس کار صحیحی نیست.

وی در پایان متدکر شد: از مدیر کل آموزش و پرورش و ریاست آموزش و پرورش درخواست می شود تا در رابطه با اعتراضات مردم مبنی بر کمبود معلم و ظرفیت بیش از اندازه بعضی کلاس ها تدابیر اساسی اندیشیده و در این رابطه اقدام نمایند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد