Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

علیرغم کاهش شتاب افزایش نرخ طلاق در استان؛

قریب 25درصد ازدواج یزدی‌ها منجر به طلاق می شود/ثبت روزانه 5 طلاق در یزد!


بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال استان یزد، در شش ماهه نخست سال جاری نیز سه هزار و 767 مورد ازدواج و 880 مورد نیز طلاق به ثبت رسیده است. به عبارتی روزی 20 ازدواج و 5 طلاق در یزد رخ می‌دهد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از یزدرسا، بر اساس آمارهای رسمی ثبت‌شده، در سـال 1396 در كـل كشـور تعـداد 605 هزار و 404 واقعـه ازدواج بـه ثبـت رسـيده اسـت و در اسـتان یزد نيز طي اين سال تعداد هفت هزار و 269 واقعه ازدواج رخ داده است كه 1/2 درصـد از كـل ازدواج‌های كشور را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش در سال گذشته در كل كشور تعداد 176 هزار و 922 واقعه طلاق رخ‌داده است که تعـداد هزار و 742  مورد از آن در استان یزد به وقوع پیوسته است؛ درواقع یک درصد از كل طلاق‌های كشـور در یزد خ داده است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال استان یزد، در شش ماهه نخست سال جاری نیز سه هزار و 767 مورد ازدواج و 880 مورد نیز طلاق به ثبت رسیده است. به عبارتی روزی 20 ازدواج و 5 طلاق در یزد رخ می‌دهد.

مقایسه آمارهای ارائه‌شده حاکی از آن است که میزان ازدواج ثبت‌شده استان یزد در سال 96 نسبت به سال قبل از آن بیش از 17 درصد کاهش داشته و میزان طلاق این استان در سال 96 نسبت به سال قبل از آن بیش از 1/3 درصد افزایش داشته است.

هرچند در سال‌های اخیر شتاب افزایش نرخ طلاق در استان کاسته شده اما همچنان طلاق در استان در حال افزایش است و در مقابل، میزان ازدواج در حال کاهش است و می‌طلبد مسئولین استان برای مقابله با این معضل اجتماعی که تبعات گسترده‌ای را در بردارد اقدامی مؤثر انجام دهند.

بررسی آمار سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در سطح کل کشور 29 درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. در استان یزد نیز 24درصد از ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود که ازا ین نظر استان یزد در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

همچنین نسبت «ازدواج به طلاق» در سطح کل کشور 3/4 است به این معنی که تقریباً به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق اتفاق می‌افتد که این عدد در یزد 4/2 است به این معنی که در استان یزد به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد. از این نظر استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختياری و ایلام به ترتیب با نسبت 11/6، 6 و 5/8 وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارند و استان یزد نیز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

بررسی آمارها حاکی از آن است که متأسفانه در سال‌های اخیر، سستی و گسیختگی در میان خانواده‌ها رو به افزایش است، به‌طوری‌که به شکل یک معضل مخصوص، به‌ویژه در کلان‌شهرها درآمده است و ضرورت دارد تا اقدامات و تصمیماتی به‌منظور پیشگیری از این معضل اجتماعی اتخاذ شود چراکه بی‌توجهی به این موضوع مهم تبعات منفی و گسترده‌ای را به دنبال خواه داشت.

انتهای پیام/ق

 

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد