Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطاب به علی شکوری راد؛

قنات های ابرکوه خشک شدنی نیست


قنات های ابرکوه جوشان است و محال ممکن که در برابر صدای ناسور عده ای غیرت ولایی و انقلابی خود را فراموش کند.

سرو ابرکوه؛
به نظرم زمستان ۹۱ بود و در ماموریت کاری کردستان حضور داشتم که از طریق دوستان شنیدم در نشریه سلام ابرکوه مقاله توهین آمیزی به نام "مستطیل سیاه" چاپ کرده بود که حقیر به نوبه خود جوابیه ای نوشتم و امید داشتم خبری از منادیان آزادی بیان در جواب به آن جوابیه بشود که البته خبری نشد که نشد!!.
این اما ذهنم را درگیر کرد که آیا قنات های غیرت متدینین ابرکوه خشکیده است که عده ای هرچه خواستند انجام دهند؟ سلسله کنسرت ها و جشن ها و کوتاهی برخی مسئولین وقت باز این سوال را در ذهنم می نشاند مردم تا کی صبوری کنند و متولیان تا به کی وعده؟
امشب اما قضیه فرق داشت. خبری به دستم رسید مبنی بر سخنرانی "علی شکوری راد" در ابرکوه. گر چه اکراه داشتم بین دو نمازم طول بیفتد ولی صحت و سقم خبر مرا به تحقیق واداشت که بله درست است و البته در جواب این سوال که کدام ارگان حقوقی متولی این کار هست جواب شنیدم فلان فرد حقیقی!!
اما علی شکوری راد کیست؟ وی پزشک و رادیولوژیست دانشگاه تهران، عضو شورای مشورتی خاتمی، عضو بنیاد باران، از فعالین فتنه ۸۸، از مصاحبه کنندگان و اقدام کنندگان تهیه جوابیه به رهبری، طراح نامه به ضرغامی جهت حضور ۱۳میلیونی رای دهندگان میرحسین در تلویزیون!! و یک فعال مطبوعاتی می باشد. روی دیگر سکه سخنران مدعو نیمه شعبان ابرکوه چیز دیگریست:
شرکت کننده کنفرانس ننگین برلین، عضو مجلس ششم و از متحصنین تمام عیار ان، عضو حزب منحله مشارکت، زندان اوین رفته فتنه که با وساطت آیت الله شیبیری زنجانی آزاد شد.
این اندک نمایه ایست از کارنامه شخصی که قرار شده سخنران مراسم نیمه شعبان شهری با ۲۴۰ لاله پرپر شده شود.
شکوری راد بعد از حضور جنجالی غلامعلی رجایی یار صدیق هاشمی در یزد و سپس آزاده منصوری عضو منحله مشارکت، یار دیگر همقطار شده اصلاح طلبان است که به ابرکوه میآید اما آنچه حقیر تصور می کنم این سخنرانی شکل نخواهد گرفت:
اول آنکه همانطوریکه هیات نظارت دانشگاه صنعتی اصفهان در دوم خرداد امسال به وی مجوز سخنرانی نداد فرماندار انقلابی شهر که خود در محله ای شهید پرور بزرگ شده قطعا از جایگاه حقوقی خود مجوز آن را صادر نمی کند. توضیح آنکه حتی اگر همه اعضای شورای تامین شهر یا همان شتش موافق باشند مخالفت فرماندار برای لغو کافیست و حقیر مطمئنم در اولین آزمون انقلابی گری آقای رسولی سربلند بیرون خواهد آمد. لازم به ذکر آنکه دانشگاه اصفهان به شیرزاد ممنوع التریبون مجوز سخنرانی داد ولی به شکوری اجازه نداد!!
دوم آنکه رویش های جوان اجتماعی ابرکوه که سر در گرو دلداگی رهبری دارند گرچه این روزها با برچسب بی شناسنامه، بیسواد، متوهم بیکار و… شناخته می شوند ولی همت بالای آنها مانع اصلی این رخداد خواهد بود. مضافا آنکه این جماعت متدین خشم خود فرو خورده نه سابقه کارهای خلاف قانون و آنارشیستی دارند و نه وجود چنین اعمالی را تایید می کنند.
سوم آنکه امام جمعه انقلابی و ولایی که همواره پناه گاه شهر در وزش انحرافات احتمالی بوده اند این بار نیز خود به خوبی می دانند چگونه رسالت و تکلیف انقلابی خود را انجام دهند
چهارم آنکه ابرکوه و فضای تنفسگاهی آن آزمایشگاه کارهای ساختارشکنانه حزبی و جناحی مخالفین نظام نه بوده و نه خواهد شد.
سخن در این باره زیاد است و در حوصله قلم نمی گنجد. ما مخالف آزادی بیان نیستیم ولی یک سوال کوچک پاسخ نداده داریم: مجازات کسی که ۸ ماه مملکت را به پرتگاه سقوط برد چیست؟ آقای شکوری راد به شدت پیگیر رفع حصر قصرگونه سران فتنه هست!! و ما می پرسیم جواب ۴۰ کشته بیگناه آشوب های میرحسین چه می شود؟
قنات های ابرکوه جوشان است و محال ممکن که در برابر صدای ناسور عده ای غیرت ولایی و انقلابی خود را فراموش کند. تاریخ سراسر دلداگی او این را نشان می دهد پس اگر به هر دلیلی در شب نیمه شعبان چنین محفلی با حضور چنین افرادی برگزار شود حقیر به نوبه خود مشکی می پوشم و برای عرض تسلیت به ساحت مولود آن شب نیت زیارت می کنم.
کلام آخر: آقای شکوری شما منتقدان خود را با این چوب اهانت آمیز نوازش می کنید: سهپاد( مخفف سرخود هدایت پذیر از دور). این تفسیر کدام گزاره آزادی بیان است؟
مصطفی قاسمی پور




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد