Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

قیام ۱۵ خرداد سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد/ جذب مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث اردوگاه تربیتی- تفریحی ابرکوه


امام جمعه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 گفت: جریان 15 خرداد در حقیقت سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد و موجب تکامل مبارزات سیاسی ملت انقلابی ایران اسلامی شد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به فضیلت های بی شمار ماه شعبان و اعیاد پیش رو در این ماه اظهار داشت: جشن های مختلف به مناسبت اعیاد شعبانیه در ابرکوه باید به شایسته ترین نحو برگزار گردد چرا که در این روز ها عرشیان به شادی فرشیان شادمانند.

پرهیز از اختلاف مهمترین نیاز امروز امت اسلام

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری(مدظله) در بیانات اخیرشان به خطراتی که جهان اسلام را تهدید میکند اشاره کرده و فرمودند: ضرورت داشتن بصیرت تفکر شناخت دشمن و پرهیز از اختلافات، به عنوان مهمترین نیاز امروز امت اسلامی برای نجات از ورطه کنونی است. زیرا خطر از ناحیه گروه های جاهل و نادان است که با برداشت های سطحی از اسلام و قرآن در دام استکبار جهانی گرفتار شده اند و دست به کشتار و تحریک تعصبات قومی و ایجاد درگیری های فرقه ای می زنند و از این طریق به اهداف شوم دشمنان اسلام خدمتی یزرگ می کنند.

روح خدا به ملکوت اعلی پیوست

حسینی در ادامه روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ۶۸ را یادآور شد و گفت: چهارشنبه ۱۴ خرداد سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام (ره) است بزرگ مردی که معمار کبیر انقلاب اسلامی و تحول بخش عظیم سرنوشت جهان بشریت و رهائی انسانیت از چنگال ظلم و بی عدالتی بود. او انقلابی را پایه گذاری کرد که به عنوان مشعل پر فروغ هدایت مستضعفین جهان در برابر مستکبرین شناخته شد مشعل و چراغی که هرگز خاموشی ندارد. در صبح گاه ۱۴ خرداد سال ۶۸ خبر پیوستن روح خدا به ملکوت اعلی جهان اسلام را در بزرگترین ماتم فرو برد میلیون ها نفر دلسوخته و عزادار در ۱۵ خرداد پیکر امام و مراد خود را تا بهشت زهرا تشییع کردند.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: همزمان با این حُزن و اندوه، همه دلواپسان انقلاب نگران تلاطم کشتی دریای انقلاب پس از رحلت ناخدای این کشتی بودند که خدای متعال لطف جلیه اش را از مخزن الهی خود ابراز کرد و به مصداق: « مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا » (سوره بقرة آیه ۱۰۶) با تیز بینی، درایت و بصیرت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در همان روز ۱۴ خرداد ۶۸ طی اجلاس ویژه ای، رهبری بصیر، سیاستمدار و آگاه به شرایط و مقتضیات زمان، فقیه کامل و عالم و عامل حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را برای رهبری انقلاب برگزیدند.

قیام ۱۵ خرداد، جریان بستر ساز پیدایش انقلاب

حجت الاسلام حسینی با تشریح حوادث ۱۵ خرداد سال ۴۲ تصریح کرد: برای کسی قابل انکار نیست که جریان ۱۵ خرداد و شهادت قریب به ۱۵هزار نفر از یاران امام در آن ماجرا در سال ۴۲ آثار عمیق و ماندگار خود را در جریان بستر سازی برای پیدایش انقلاب پرشکوه و با عظمت ملت مسلمان ایران به جای گذاشت. در حقیقت سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد و موجب تکامل مبارزات سیاسی ملت انقلابی ایران اسلامی شد. قطعا ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است که حضرت امام (ره) آفریننده و شکل دهنده آن بوده و مردم در آن روز با پوشیدن کفن در جهت حمایت از رهبر و امام خود، جان بر کف بنام اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستم شاهی شورش کردند.

جذب مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث اردوگاه تربیتی- تفریحی

حسینی در پایان اذعان داشت: در مراسم گرامیداشت روز معلم پیشنهاد احداث اردوگاه تربیتی- تفریحی ابرکوه مطرح گردید که با یاری خدا و تلاش مسئولین آموزش و پرورش شهرستان پس از گذشت یک ماه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث این مرکز جمع آوری شده است. جا دارد که از همت بلند مسئولین و همیاری مدیر کل آموزش و پرورش قدردانی کرده و از دیگر خیرین و نیکوکاران دعوت کنم تا در این امر نیکو مشارکت نمایند تا هر چه سریعتر این اردوگاه برای پاسخ به نیازهای ضروری دانش آموزان احداث و آماده فعالیت شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد