Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه مطرح کرد:

ماهانه 700 هزار تومان مال بادآورده در اصناف ابرکوه/خبرنگاران زبان گویای مردم/ وزیر خارجه آمریکا: ایران همه چیز دارد


امام جمعه ابرکوه: ترازوی بسیاری از فروشگاه ها، کالیبره نیست و هر صنفی می تواند ماهانه 700 هزار تومان، به خاطر ناسالم بودن ترازو، درآمد بادآورده داشته باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگاری که به دست عناصر سلفی و تکفیری طالبان در افغانستان به شهادت رسید، گفت: خبر نگار  چشم بینای حوادث و زبان گویای مردم در مصالح عمومی، منافع ملی و سیاسی و حلقه اتصال بین دولت و ملت است.


حجت الاسلام حسینی سرعت، دقت و صحت در ارائه خبر را شاخصه خبرنگار دانست و افزود: خبرنگاران؛ گزارشگران وقایع شهر هستند و در بخش اطلاع رسانی با اخبار متقن به مردم، نقش آفرین هستند.


حسینی گفت: تلاش خبرنگاران در شهرستان عموماً از آن جهت  برای بنده ارزش مضاعف دارد که در مواردی می بینیم که بدون حمایت و پشتوانه مالی مجاهدت دارند و عشق به کار خبری در وجودشان جوشش دارد .


ماهانه 700 هزار تومان مال بادآورده در اصناف ابرکوه/ لزوم احداث نمایندگی استاندارد در ابرکوه
وی به دیدار خود و مدیر کل استاندارد یزد اشاره کرد و تصریح کرد: ترازوی بسیاری از فروشگاه ها، کالیبره نیست و هر صنفی می تواند ماهانه 700 هزار تومان به خاطر ناسالم بودن ترازو درآمد بادآورده داشته باشد. زیرا ترازوها به مرور زمان مستهلک می شود یا به خاطر گرد و خاک و یا ضربه ای آسیب می بیند.


حسینی با توجه به بیانات مدیر کل استاندارد عنوان کرد: در بعضی واحدهای تولیدی مراعات استاندارد نمی شود. گاهی ناهماهنگی بین استاندارد نظام مهندسی شهرداردی و تولید کننده است.


امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: اینها همه حق الناس است. لذا ابتدا فرماندار محترم با هماهنگی صنعت، معدن و تجارت تلاش کنند تا نمایندگی استاندارد در ابرکوه دایر شود، تا هم مشکل  ایاب و ذهاب مردم حل شده و هم نظارت استاندارد در زیر مجموعه شهر بیشتر شود.


حسینی ادامه داد: مورد دوم اینکه مدیر کل محترم استاندارد فورا گروهی را برای رصدکردن مشکلات صنوف و اصلاح ترازوهای شهر به ابرکوه مامور کند. مورد آخر اینکه گروهی را جهت توجیه و آشنائی مردم با نتایج و مصالح استاندارد به شهرستان بفرستند تا مردم با اصول سلامت و بهداشت خصوصا در بخش مواد غذائی  بیشتر آشنا شوند.


وی سالروز شهادت ششمین کوکب پر فروغ آسمان ولایت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: شاخص ترین خصوصیت شیخ الائمه امام صادق(ع) که 65 سال عمر کرده و 34 سال امامت داشته، اثر گذاری علمی و فقهی، پرورش شاگردانی فرزانه در جهان اسلام، مردم داری و هم نوع دوستی است که در چندین فصل زندگی آن حضرت نمودار است.


وزیر خارجه آمریکا: ایران همه چیز داشت
خطیب جمعه شهرستان بیان کرد: شاخص ترین بحث های بین المللی انرژی هسته ای ایران است که نتیجه نهائی مذاکرات به کنگره  ارجاع داده شده و کنگره از آمانو برای توضیح دعوت کرده است. تا در مجلس آمریکا حاضر شود و نقش آژانس را در راستی آزمائی ایران و نظارت بر تدابیر هسته ای «برجام» را توضیح دهد .


حسینی خاطر نشان کرد: هر چند ما میدانیم که سفر آمانو به تهران هم به خواست امریکا صورت گرفته و او مهره مستقل از امریکا نیست با این حال معلوم  نیست که نظر  اوباما را دنبال می کند یا کنگره را؟


وی گفت: اوباما به بخشی از واقعیت ها پی برده که هنوز نمایندگان کور و کر کنگره پی نبرده اند و به همین دلیل وی اظهار داشته: اگر کنگره برجام را همراهی نکند امریکا در جهان منزوی و بی اعتماد شده و حمله  ایران، برای امریکا و اسرایل فاجعه ای بزرگ خواهد بود.


این مقام مسئول ابراز کرد: همچنین وزیر خارجه آمریکا گفته: رد توافق هسته ای از سوی کنگره  موجب تداوم تحریم های ایران نمی شود و چرا می گویید در این توافق همه چیز را به ایران دادیم، انها همه چیز داشتند .


مسئولان هوشیارانه هجوم  سرمایه گذاران خارجی را رصد کنند
حسینی گفت: در مطبوعات مرتب خبر از هجوم سرمایه گذاران خارجی و اروپایی به ایران است، زیرا سفر به کشوری پهناور، ثروتمند و متمدن با مردمی دانشور و فرهیخته مثل ایران که در تحولات جهان مخصوصا خاور میانه نقشی بارز  و اثر گذار دارد، برایشان مهم است.


وی متذکر شد: آنچه قطعا بیش از هر چیز مهم است اینکه منافع خودشان را لحاظ می کنند و بعد لاف دوستی می زنند، لذا مسئولان باید هوشیارانه همه چیز را رصد کرده و نوع تعامل  گذشته آنان با ملت ایران را فراموش نکنند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


سید سجاد ابطحی
تبریک روز خبرنگار جهت درج در سایت
روز خبرنگار یادآور روز انسان های پاک، متعهد، مجاهدان بی منت، سخت کوشان با همت و تداعی گر رشادت ها، تیزبینی ها، بی باکی ها و شهادت ها در راه تعالی میهن اسلامی و بسط وگسترش فرهنگ انسانی و اسلامی است.
1۷ مرداد روز شهادت خبرنگار شهيد صارمي هر سال بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خدا قوت و دست مریزاد بگوییم. این بهانه را گرامی می دارم و برای همه تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی بهروزی و موفقیت در انتشار اخبار صحیح و واقعی را آرزومندم.
اين روز در حقيقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی ، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .
بی تردید حضور پر رنگ و اثرگذار اصحاب رسانه و خبرنگاران در عرصه فعالیت های مراکز فرهنگی و قرآنی موجب تعالی و بروز و ظهور فعالیت ها و تاثیرگذاری هر چه بیشتر خدمات این مراکز در عرصه های وقف، امامزادگان و قرآن کریم خواهد شد.
روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رساني كشور و خصوصا خبرنگاران پر تلاش شهرستان ابرکوه تبریک گفته و برای آن مجاهدان بي ادعاي اين عرصه، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق دارم .
سید سجاد ابطحی
مدیر مرکز فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد(ع)
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۹.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد