Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


مجلس دهم و خواجه هایی که در فکر نقش ایوان هستند!


مشکلات فعلی و فتح الفتوحی همچون برجام، شرایطی را به وجود آورده است که نیازمند برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و دلسوزی نمایندگان مردم است. مجلس دهم جایی برای سهم خواهی های حزبی و جناحی نیست.

سرو ابرکوه؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با تمام تلخی و شیرینی های خود به پایان رسید. بعضی ها که تا دیروز از ردصلاحیت های گسترده صحبت می کردند امروز پیروزی گسترده خودشان را جشن می گیرند! بعضی هم که تا قبل از این عمیقاً معتقد بودند در سال 88 تقلب اتفاق افتاده اینبار لیست دادند و از مردم دعوت کردند با شرکت در انتخابات به آن رای بدهند. اما شاید شیرین ترین اتفاق دعوت رسانه ملکه انگلیس از مردم ایران برای حضور در انتخاباتی بود که تا کنون آن را فریب مردم می دانست!

پیروزی اصلاح طلبان در تهران و شکست آن ها در ایران، برخورد اصولگرایان با این اتفاق، وعده های عملی و تخیلی نامزدها هر کدام موضوعی قابل بحث است موضوعی که «صد ها جلد کتاب حرف دارد»!  

اما حقیقت این است که برای توده مردم موضع گیری های حزبی و جناحی چندان اهمیتی ندارد. مردم به دنبال نمایندگانی هستند که برنامه ای برای وضعیت کسب و کار داشته و معیشتشان را بهبود بخشد. هر چند دولت تدبیر وعده می داد مشکلات صد روزه حل می شود اما هنوز که هنوز است مشکلات قبلی حل نشده، مشکلات جدیدی هم به آن ها اضافه شده است. روحانی که ادعا می کرد دولت را با خزانه خالی تحویل گرفته است، با خریدهای اروپائی خود کاری کرد تا دولت بعدی علاوه بر خزانه خالی بدهی خارجی نیز داشته باشد.

رکود، بیکاری، تورم، گرانی و فشار اقتصادی موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد. روزی نیست که خبری از تعطیلی یک کارخانه و بیکاری کارگران آن منتشر نشود. بانک مرکزی هم اعلام کرد سفره مردم در دولت یازدهم 22 درصد کوچک‌تر شده است. باقی آمار و ارقام اقتصادی هم به تشخیص دولت راستگویان محرمانه مانده است.

در این اوضاع نابسامان اقتصادی دولت با واردات بی رویه کالاهای خارجی به جای اینکه کمک حال فعالان اقتصادی، کارخانجات و تولیدی ها باشد مدام سنگ پیش پای آن ها می اندازد!

واضح است که در حال حاضر با این همه مشکل اقتصادی و بی توجهی دولت، مجلس چه وظیفه خطیری بر عهده دارد. تصویب قوانین، نظارت بر کار قوه مجریه و توضیح خواستن از وزرا و مسئولین دولتی وظایف و اختیاراتی است که مجلسی ها به مدد آن می توانند وضعیت فعلی را بهبود بخشند.

حال که نامزدها با اعتماد مردم چهار سال به عنوان نماینده وارد مجلس شورای اسلامی شده و از مزایای خدمتگذاری به مردم استفاده می کنند شایسته است که به جای بازی های حزبی و جناحی برای بهبود معیشت مردم فکری بکنند. یادمان نرفته زمانی بود که نمایندگان مجلس نگاهشان به دهان بزرگان حزب خود بود و حتی از موضوع طرحی که تصویب می کردند اطلاع دقیقی نداشتند.

مشکلات فعلی و فتح الفتوحی همچون برجام، شرایطی را به وجود آورده است که نیازمند برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و دلسوزی نمایندگان مردم است. مجلس دهم جایی برای سهم خواهی های حزبی و جناحی نیست.

میلاد رحمانی

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد