Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

مجلس قبل از تصویب بودجه 97 زوایای آن را بررسی کند/ وزیرخارجه انگلیس چه دلیلی برای سفر به ایران دارد


امام جمعه ابرکوه گفت: مجلس باید کارشناسانه وارد زوایای لایحه بودجه 97 شود و قبل از تصویب، تدبیر کند که آیا این رقم رافِعِ رکود و بیکاری است و مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد در آن لحاظ شده است؟

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز، با اشاره به محکوم کردن رئیس جمهور نامتعادل آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس توسط جهان اسلام، اظهار کرد: این اقدام به نفع جهان اسلام و فلسطین بود و باز هم قدس به عنوان مسئله اوّل جهان اسلام مطرح شد و وحدت و همگرایی امت اسلام را حول مسئله فلسطین ایجاد کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: این عمل ترامپ که پیامدی جز شکست مجدد نظام سُلطه در منطقه ندارد؛ پرده از چهره روسیاهان و حکام خائن عرب به ویژه عربستان که دست در دست اسرائیل گذاشته اند، برداشت و بی نتیجه بودن تلاش های حکومت ساف را برای مذاکره صلح با اسرائیل نشان داد و بار دیگر آتش انتفاضه را در میان مبارزان فلسطینی شعله ور ساخت.

حسینی گفت: بنابراین این تصمیم احمقانه نه فقط خدمتی برای اسرائیل نبود، بلکه سبب ضعف بیشتر این حکومت جعلی و زوال و نابودی این رژیم نگون بخت را مژده داد و امیدواریم موجب ایجاد فرصت برای بازگشت فریب خوردگان سلفی به دامن امت اسلامی و تشکیل جبهه واقعی برای آزادسازی قدس به دست مسلمانان شود.

بودجه سال 97 باید امنیت روحی و آرامش اقتصادی مردم را تضمین کند
وی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 کشور به مجلس که رئیس جمهور آن را بر مبنای اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت بیان کرده است، بیان کرد: در این خصوص نظریه پردازان اقتصادی حرف و امّاهای زیادی دارند.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: مجلس باید کارشناسانه وارد زوایای لایحه بودجه 97 شود و قبل از تصویب، تدبیر کند که آیا این رقم رافِعِ رکود و بیکاری در کشور است؟ آیا مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایتی در آن لحاظ شده است؟

حسینی با تأکید بر اینکه لایحه بودجه باید امنیت روحی و آرامش اقتصادی مردم را تضمین کند، توصیه کرد: نظریه پردازان هم شتابزده عمل نکنند و دولت را تخطئه نکنند، که زمینه سوء استفاده بوق های تبلیغاتی دشمنان در القاء ناکارآمدی فراهم نشود.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید فشار اقتصادی تحمیل شده بر مردم را درک کنند و از اقشار سطح پائین و آسیب پذیر حمایت کنند. راهکار این امر هم این است که دولت واهمه را کنار بگذارد و شجاعانه پرداخت یارانه های غیر منطقی به توانمندان را حذف کند.

علت سفر وزیرخارجه انگلیس به ایران باید بررسی شود
خطیب جمعه ابرکوه ضمن تأکید بر بررسی علت سفر جانسون وزیرخارجه انگلیس به ایران توسط مقامات کشور، عنوان کرد: ضمن لزوم حفظ منافع کشور نباید به دشمن اعتماد کرد. همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند: امروز دشمن ما آمریکا، انگلیس و زرسالاران بین المللی صهیونیست ها هستند. لذا مسئولان باید در قبال شیطنت این جرثومه پیر و خبیث استعمار هوشیار باشند.

حسینی در پایان ضمن تسلیت سالروز شهادت مرحوم آیت الله دکتر مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، گفت: وی از جمله کسانی بود که توطئه استعماری جدایی حوزه و دانشگاه و پیامدهای غم بار آن را درک کرد و جهت جلوگیری از این توطئه و تحقق بخشیدن به آرمان های انقلابی حضرت امام خمینی (ره) تلاش های زیادی انجام داد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد