Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جانشین شهردار ابرکوه اعلام کرد:

محوطه اطراف یخچال خشتی ابرکوه ساماندهی خواهد شد


جانشین شهردار ابرکوه در خصوص شروع عملیات محوطه سازی اطرف یخچال خشتی ابرکوه گفت: عملیات ساماندهی و بهسازی فضای پیرامونی اثر باستانی یخچال خشتی ابرکوه در حاشیه بلوار پاسداران آغاز گردید.

untitled.

.

به گزارش سروابرکوه، با توجه به واقع شدن اثر تاریخی یخچال خشتی در ورودی شهر ابرکوه از طرف محور فارس و بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی لزوم محوطه سازی این بنا را دو چندان می نماید.

مهندس سید علیرضا رسولی جانشین شهردار ابرکوه، در خصوص شروع عملیات محوطه سازی اطرف یخچال خشتی گفت: عملیات ساماندهی و بهسازی فضای پیرامونی اثر باستانی یخچال خشتی در حاشیه بلوار پاسداران آغاز خواهد شد.

مهندس  رسولی در ادامه افزود: این طرح در قالب سه فاز برنامه ریزی شده است که مرحله نخست آن لبه گذاری، پیاده رو سازی و نورپردازی بنا می باشد که بالغ بر پانصد میلیون ریال هزینه خواهد شد.

جانشین شهردار ابرکوه بیان داشت: فاز دوم و سوم آن شامل عملیات محوطه سازی داخلی آن محیط می باشد که نیازمند اعلام ضوابط و طرح اداره محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و تخمین زده می شود اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال مورد نیاز باشد.

لازم به ذکراست جهت زیبایی محوطه داخلی محدوده این اثر تاریخی، فعلا اقداماتی شامل شن ریزی و تقسیم بندی فضا ها و مشخص نمودن پیاده راه ها به صورت موقت صورت خواهد گرفت.

.

.

index

 



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد