Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهدا شرمنده ایم...

مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟


نتظار می رفت پس از تلاش دوساله مردم برای میزبانی 8شهید گمنام دفاع مقدس ، شهر دارالعباده وحسینیه ایران در فضایی آکنده از عطر ویاد شهدا ،شاهد همدلی وهمسویی مردم ومسوولین در برگزاری شایسته ترین مراسم میزبانی وخاکسپاری شهدا گمنام باشد

سرو ابرکوه؛ وقتی مدیران ارشد استان ،مدیریت و برنامه ریزی شان مبتنی بر کار کار شناسی نباشد ، وفقط برگرفته از دیدگاههای سیاسی وحزبی عده ای خاص ، وتوجه صرف به معاهدات بین المللی که بعضا با مسایل فرهنگی واجتماعی بسیاری از جوامع غیر غربی همخوانی ندارد باشد، وبدون توجه به استعدادها و زمینه های فرهنگی،اعتقادی و ارزشی جامعه ،  منتقدین و دلسوزان و کسانی را که در کوران انقلاب ودفاع مقدس و سایر صحنه های حساس انقلاب سینه خود را سپر کرده وبا حضور پر شور وشعور خود ارزشهای انقلابی و اسلامی رااز انحراف رهانده وبه اعتدال رساندند اقلیت می نامند باید شاهد تنش و بحران در جامعه بود.

انتظار می رفت پس از تلاش دوساله مردم برای میزبانی 8شهید گمنام دفاع مقدس ، شهر دارالعباده وحسینیه ایران در فضایی آکنده از عطر ویاد شهدا ،شاهد همدلی وهمسویی مردم ومسوولین در برگزاری شایسته ترین مراسم میزبانی وخاکسپاری شهدا گمنام باشد والگو بودن را در این اقدام فرهنگی و ارزشی نیز به اثبات برسانیم.اما باکمال تاسف در روزهای پایانی ماه صفر،وایام عزای نبی مکرم اسلام(ص) و فرزندانش امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) شاهد انواع نظرات ،دیدگاههاو شایعات درباره تصمیمات متناقض برای محل تدفین شهدا در محاورات مردم ، سایت ها و فضای مجازی بودیم که باعث نگرانی و تشویش خاطرهمگان گردید.

تصمیمات شورای محترم شهر،مصوبات شورای محترم تامین استان ، نظرات میراث فرهنگی ، استفتا از مقام معظم رهبری ، اعلام بی طرفی بعضی از مسوولان ، بیانیه استاندار ، تجمع مردمی ، مصاحبه معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ، تعارض بین تصمیمات و نظرات و ......... همه و همه دست به دست هم داده و چند روزی یکپارچگی سیاسی و اجتماعی مردم و مسوولان را زیر سوال برد.

    شایعه امکان بازگرداندن شهدا نیز مزید بر علت شده ودل همه دلدادگان به زیارت شهدا را بیش از پیش جریحه دار کرد.

   آنچه در این بحران بی تدبیری مسوولان ، نقطه امید مردم شد ، تشکیل ستاد مردمی تشییع شهدا گمنام بود. همگرایی گروههای مردمی ، هیئات مذهبی ، علما و ایثارگران ، یکبار دیگر به مسوولین آموخت ، هرجا انقلاب و نظام با مشکل مواجه شود ، و مسوولین در پیچ وخم قوانین ، مصوبات و بوروکراسی و اختلاف گرفتار آیند و نتوانند به وظیفه خود آنچنان که شایسته است عمل کنند، این مردم هستند که کار را یکسره خواهند نمود. همچنانکه در برهه های مختلف انقلاب ، این موضوع بارها و بارها تجربه شده ، و آخرین مورد آن هم حماسه 9 دی بود که مردم با حضور پر شور و شعور خود در حمایت از نظام ورهبری و با ندای لبیک یا حسین آتش فتنه ای را که می رفت کیان نظام را به مخاطره بیندازد ؛ و عنان آن را به دست نا اهلان بسپرد خاموش کردند.

   امید است مسوولین استان نیز با درس گرفتن از این تجربه تلخ ، و با اعتذار از آستان مقدس شهدا گمنام ، در تصمیمات آتی خود ، شرایط فرهنگی ، اعتقادی وارزشی جامعه را بیش از پیش در نظر بگیرند و شاهد بحران مدیریت نباشیم.

انشاءالله

حمید رستگاری




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد