Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جوکار:

مسئولین برعکس دشمنان از سپاه حمایت کنند/ نقض برجام از سوی آمریکا و اکتفای اتحادیه اروپا به صدور بیانیه


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز در بحث دفاعی باید صنایع دفاعی مخصوصا موشکی را قدرتمند کنیم و برای حفظ منافع ملی در شرایط فعلی دفاع را به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات منطقه ای و جهانی داشته باشیم.

به گزارش سرو ابرکوه، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، اظهارکرد: امروز قدرت اگر احتیاج به توان موشکی نداشتیم به طور مسلم نمی توانستیم مقر داعشی ها را در فاصله 700 کیلومتری را بزنیم. قدرت موشکی به عنوان یک عامل بازدارنده برای ما محسوب می شود و به همین منظظور در بخش دفاع باید گام های بلندتری برداشت زیرا بحث دفاعی شوخی بر دار نیست.

محمدصالح جوکار ادامه داد: امروز اگر در بخش دیپلماسی کار می کنیم جای خود دارد چون دیپلماسی هیچگاه نمی تواند جای دفاع را پر کند بلکه امروز توان موشکی پشتوانه است برای دیپلماسی و اگر دیپلماسی پشتوانه قوی نداشته باشد ضعیف است و باید انفعالی برخورد کند. امروز در بحث دفاعی باید صنایع دفاعی مخصوصا موشکی را تقویت کنیم و برای حفظ منافع ملی در شرایط فعلی دفاع را به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات منطقه ای و جهانی داشته باشیم.

نماینده سابق مردم یزد تصریح کرد: ایران جز محدود کشورهای دنیا است که به صنعت موشکی دست پیدا کرده که این در سایه شهدای عزیز و پدر موشکی ایران سردار تهرانی مقدم بود و بر اساس راهبرد جمهوری اسلامی توانستیم به این فناوری دست یابیم. قدرت ملی بستگی به توان موشکی و دفاعی دارد که بتوانیم حرف بزنیم. دنیای امروز مخصوصا غربی ها و در راس آن آمریکا و کشورهای منطقه دست نشانده آمریکا باید با زبان زور با آنها صحبت کرد و تنها با دیپلماسی راه به جایی نخواهیم برد.

جوکار گفت: شرایطی که امروز ایران در سطح منطقه دارد و تهدیدات و هجمه های که آمریکا علیه سپاه دارند، می خواهند سپاه را به حاشیه ببرند و لازمه آن این است که مسئولین برعکس دشمنان عمل کنند و حمایت خود را نهادهای امنیتی و نهادهای که نقش کلیدی و مهمی در دفاع دارند را داشته باشند تا دشمن احساس شکاف نکند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع برجام طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، افزود: آمریکایی ها به نوع دیگر تحریم ها را اعمال می کنند به نحوی که تحریم های هسته ای برگردد و کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در حد صدور بیانیه اکتفا کرده و دو طرف را توصیه می کند به برجام پایبند باشند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: برجام قابل قبول نیست و چیزی عاید ما نخواهد شد چراکه در بحث هسته ای هرچه داشتیم از دست دادیم و اکنون نوبت طرف مقابل شده تا به تعهدات خود عمل کند ولی سر باز می زند.

وی اضافه کرد: نه تنها تحریم ها تمام نشد بلکه تحریم های مشابه تحریم های هسته ای و پیچیده تر را به گونه مختلف برقرار کردند. همانطور که رهبر معظم بارها اعلام کردند هسته ای بهانه است و آنها بعد از آن در مسائل دیگر ورود پیدا خواهند کرد. لذا روح بازدارندگی که هسته ای می توانست ایجاد کند را از دست دادیم.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد