Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون میراث فرهنگی یزد:

مسیرهای گردشگری شهرستان‌ ابرکوه مشخص شد


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از مشخص شدن مسیرهای گردشگری هر شهرستان خبر داد و گفت: این مسیرها به تفکیک در اختیار شهرداری‌ها و نمایندگی‌های میراث فرهنگی قرار گرفته است.

به گزارش سرو ابرکوه، سید مصطفی فاطمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اظهار کرد: مسیرهای گردشگری شهرستانی و شهری به تفکیک مشخص شده و در اختیار شهرداری ها و نمایندگی‌های میراث فرهنگی قرار گرفته تا بتوانند مسافران نوروزی را راهنمایی کنند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه، در شهرستان ابرکوه یک مسیر گردشگری که از روستای فراغه به عنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده، آغاز می‌شود و به یخچال خشتی ابرکوه، قلعه رباط، خندق های سنگی، مسجد جامع، پیر حمزه سبزپوش، سرو ابرکوه و دیگر آثار تاریخی در این مسیر ختم می شود.

به گزارش مهر، فاطمی بیان کرد: علاوه بر این، برخی اقدامات نظیر مرمت، ‌ بازسازی، محوطه سازی، نورپردازی و ... نیز در اطراف آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری انجام می شود و امیدواریم بتوانیم قبل از فرا رسیدن ایام نوروز، ساماندهی خوبی در وضعیت بناها داشته باشیم و بستر مناسبی برای گشت و گذار گردشگران فراهم کنیم.

وی همچنین یادآور شد: امسال در مقوله گردشگری در استان یزد، پنج محور شامل معماری، نساجی و صنایع دستی، همزیستی مسالمت آمیز ادیان، گردشگری سلامت و طبیعت گردی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد